معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: فرهنگ کارآفرینی در جامعه امروز ما نیازمند اصلاح و بازنگری است تا افراد اشتغال آفرین بیشتری را شاهد باشیم.
کد خبر: ۲۷۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 03 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی رئوفی صبح امروز در حاشیه نشست کارگروه ساماندهی امور اشتغال در استان هرمزگان اظهار کرد: فرهنگ اشتغال نیازمند تغییر جدی است تا نسل جوان بدانند که اشتغال و کار تنها پشت میزنشینی نیست.
 
وی افزود: بهترین فرصت برای هدایت جوانان به سمت و سوی اشتغال آفرینی در کشور از مقطع دانشگاه‌ است به طوری که جوانان به گونه‌ای در دانشگاه آموزش یابند که به سمت کارآفرینی سوق پیدا کنند و منتظر یافتن شغل دولتی نمانند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه کاربردی سازی علوم تأثیر فراوانی در هدایت شغلی آینده دانشجویان و نسل جوان جامعه را دارد، خاطرنشان کرد: فضای فکری جامعه را باید به سوی اشتغال‌آفرینی تغییر دهیم به طوری که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها منتظر پشت میز‌نشینی نمانند.
 
رئوفی ادامه داد: اگر فرهنگ کارآفرینی را در جامعه توسعه دهیم نه تنها مشکل اشتغال حل می‌شود بلکه تولید نیز به جریان می‌افتد و اقتصاد ملی از این ناحیه منتفع می‌شود.
 
وی تاکید کرد: جهت‌گیری اعطای تسهیلات بانکی نیز باید به سمت اشتغال‌زایی خرد هدایت شود و با تقویت اشتغال‌های چند نفره در جامعه، مشکل بیکاری به تدریج قابل مهار است.
 
معاون استاندار هرمزگان از همه دستگاه‌های استان خواست تا به فرآیند کارآفرینی در جامعه کمک کنند و سعی کنند تا از قوانین موجود در جهت رفع مشکلات کارآفرینان بهره بگیرند.
 
رئوفی در عین حال تصریح کرد: کمک به اشتغال سبب رفع مشکلات ازدواج و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار