نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام دنیا در حال توسعه روش‌های بهره‌برداری از سواحل‌شان هستند و ما نباید این همه ساحل را در شمال و جنوب کشورمان به حال خود رها کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 25 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر در بازدید از شناورهای صیادی در آبهای خلیج فارس که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده‌اند، گفت: حمایت از صید و صیادی اولویت جدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تقویت اشتغال و کارآفرینی در استان است.

وی افزود: سهم ایران از اقتصاد خلیج‌فارس در مقایسه با نقش فراوانی که در امنیت آن داریم، کم است و باید با حمایت از بخش خصوصی و ایجاد امکان سرمایه‌گذاری مردم در این بخش، اشتغال و درآمد بیشتری را نصیب کشورمان کنیم.

نماینده مردم رودان، سیریک، میناب، بشاگرد و جاسک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صیادی از گذشته تاکنون یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی مردم استان هرمزگان و یکی از راه‌های امرار معاش آنان بوده است، افزود: متأسفانه با کاهش میزان ذخایر خلیج فارس امکان صید با قایق و شناورهای سبک کاهش یافته و باید به روش‌های جدید صید متکی شویم.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سهم بخش صیادی از اقتصاد هرمزگان قابل توجه است و باید در مجلس شورای اسلامی به همراه دیگر نمایندگان استان، ساز و کارهای قانونی بهره‌برداری هر چه بیشتر از این بخش و امکان ارائه تسهیلات ویژه برای مردم این استان را فراهم کنند.

اضافه کرد: صید و صیادی زمینه اشتغال‌آفرینی فراوانی دارد و اگر امکانات و تسهیلات مناسبی در این بخش به استان اختصاص پیدا کند، نه تنها در زمینه استفاده از دریا بلکه در زمینه توسعه پرورش ماهی و میگو در مزارع پرورش ماهی و میگو نیز اشتغال فراوانی را شاهد خواهیم بود.

وی ارزش افزوده این بخش را بسیار بالا دانست و گفت: در تمامی دنیا در حال توسعه روش‌های بهره‌برداری از سواحل‌شان هستند و ما نباید این همه ساحل را در شمال و جنوب کشورمان به حال خود رها کنیم.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رعایت مسائل و استانداردهای زیست محیطی می‌توان بهره‌برداری مناسبی را از سواحل استان و جزایر داشت و در این زمینه حمایت دولت ضروری است.

وی همچنین در گفت‌وگو با مدیران بخش خصوصی مرتبط با صید و صیادی در این شناور، مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار