مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: طرح‌های افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه لاوان امسال به‌پایان می‌رسد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها همه فرآورده‌های نفت،‌ گاز و بنزین پالایشگاه لاوان از استاندارد و کیفیت یورو ۴ بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۲۴۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 15 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدعلی اخباری با اشاره به ظرفیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار لیتری بنزین این پالایشگاه افزود: با اجرای این طرح، ظرفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه روزانه به دو میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر می‌رسد.
 
وی گفت: افزایش عدد اکتان بنزین، کاهش گوگرد گازوییل و دیگر فرآورده‌های نفتی، تولید گاز مایع به ۲۰۰ تن، بنزین به بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، نفت گاز به سه میلیون لیتر در روز، سوخت جت به یک میلیون و نفت کوره به سه میلیون لیتر در روز از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح‌ها است.
 
اخباری افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه لاوان فرآیند ایزومریزاسیون برای تبدیل نفت سبک به ایزومریت استفاده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه هدف اصلی این فرآیند افزایش عدد اکتان خوراک ورودی است، بیان کرد: کارهای اجرایی واحد آیزون پالایشگاه لاوان به پایان رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان با پیش‌بینی اینکه تا اوایل مهر این واحد راه‌اندازی و وارد مدار تولید شود و افزود: با راه‌اندازی واحد آیزون بخش اصلی کیفی سازی فرآورده یعنی تولید بنزین آیزومریت انجام می‌شود و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار لیتر به تولید روزانه بنزین افزوده می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، پالایشگاه نفت لاوان در هرمزگان ظرفیت اسمی ۵۰ هزار بشکه در روز و ظرفیت عملیاتی ۶۰ هزار بشکه در روز را دارد و خوراک نفت خام این پالایشگاه از میدانی‌های دریایی نفتی سلمان، رشادت، بلال و رسالت تأمین می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار