وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت تداوم کار تحقیقی و پژوهشی در زمینه خلیج فارس، از تمامی هنرمندان و اهالی فرهنگ کشورمان خواست تا در زمینه صیانت از هویت خلیج فارس، نسبت به تولید آثار فاخر اقدام کنند.
کد خبر: ۲۲۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 29 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی جنتی پیش از ظهر امروز با حضور در جزیره هرمز، موزه خلیج فارس را مورد بهره‌برداری قرار داد. موزه خلیج فارس به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و در آن ده‌ها سند تاریخی و نقشه‌های قدیمی برای بازدید عموم و استفاده پژوهش‌گران و هنرمندان قرار داده شده است.
 
این موزه در جوار مجموعه تاریخی قلعه پرتقالی‌های ساخته شده و امکان بازدید برای عموم در طول هفته مهیا است. برخی از آثار پژوهشگران برتر جهانی در مورد خلیج فارس و جزایر آن نیز در این موزه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
علی جنتی پس از افتتاح این موزه در اظهارات کوتاهی به بیان اهمیت تداوم کار تحقیقی و پژوهشی در زمینه خلیج فارس تاکید کرد و از تمامی هنرمندان و اهالی فرهنگ کشورمان خواست تا در زمینه صیانت از هویت خلیج فارس، نسبت به تولید آثار فاخر اقدام کنند.
 
همایش خلیج فارس از 8 اردیبهشت ماه در بندرعباس، جزیره هرمز و جزیره قشم آغاز شده و عصر امروز با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار آوینی شهر بندرعباس پایان می‌یابد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار