مدیر عامل تاکسیرانی شهر بندرعباس گفت: افزایش هزینه سوخت، بالا بون قیمت قطعات یدکی خودروها و عدم نوسازی ناوگان تاکسیرانی طی سال‌های اخیر موجب بروز مشکلاتی شده که سعی داریم با بسته‌های حمایتی، گوشه‌ای از آن را جبران کنیم.
کد خبر: ۲۲۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ 28 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین اخلاقی ظهر امروز در حاشیه بازدید از خطوط تاکسیرانی شهر بندرعباس اظهار کرد: رسالت ذاتی تاکسیرانی ارائه خدمات مناسب در جایگاه یک نهاد اجتماعی و خدماتی است و عملا تاکسی نماد یک سفیر و نمونه بارزی از اخلاق و منش مردمان یک شهر است.

وی افزود: در شهر بندرعباس تعداد 2 هزار و 833 تاکسی ثبت شده وجود دارد که حدود یک هزار و 820 دستگاه از آنها فعال است و 130 دستگاه نیز در وضعیت نیمه فعال قرار دارند و عملا 833 دستگاه تاکسی نیز غیرفعال است که بسیاری از آنها تاکسی‌های غیرفعال و فرسوده و رده خارج هستند.

مدیرعامل تاکسیرانی شهر بندرعباس ادامه داد: 475 دستگاه تاکسی سمند، 579 دستگاه پژو، 1118 دستگاه تاکسی پراید و 546 دستگاه پیکان در شبکه تاکسیرانی شهر بندرعباس وجود دارد که موفق شدیم طی یک سال اخیر حدود 30 درصد از پیکان‌ها را نوسازی کرده و با خودروهای پژو 405 و سمند جایگزین کنیم.

اخلاقی همچنین به تداوم ارائه بسته‌های حمایتی از تاکسیرانان در سال 95 اشاره کرد و اظهار داشت: برقراری پوشش بیمه‌ای تاکسیرانان اقدام خوب و مناسبی بود که در اواخر سال 95 منجر به رفع مشکلات بیمه‌ای تاکسیرانان شد و امیدواریم بتوانیم در سال جاری نیز با ارائه خدمات هر چه بیشتر به تاکسیرانان شهر بندرعباس و ایجاد زمینه‌های مناسب و تسهیلات کافی برای جایگزین‌سازی خودروها مناسب به جای خودروهای فرسوده، به تقویت ناوگان شهر بندرعباس کمک شایانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استهلاک خودروها در شهر بندرعباس بسیار بالاست و به خصوص در مورد تاکسی‌ها که باید روزانه 8 تا 10 ساعت به طور مداوم در هوای گرم بالای 40 درجه در سطح شهر در 8 ماه از سال تردد کنند، این وضعیت بسیار سخت‌تر است و لذا ضروری است تا دولت نگاه ویژه‌ای در زمینه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان به استان هرمزگان داشته باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار