مركز دين و سلامت جنوب كشور با حضور معاون آموزش و پژوهش نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي كشور در بندرعباس افتتاح شد.
کد خبر: ۲۲۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 28 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون آموزش و پژوهش نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي كشورچهارشنبه شب در مراسم افتتاح اين مركز با اشاره به مقوله معنوي كه در فرهنگستان علوم پزشكي تهران دنبال مي شود، افزود: اين كار فعاليتي نوپا در كشور مي باشد و نيازمند ارتباط تنگاتنگ با مركز تحقيقات دين و سلامت جنوب كشور است. 

حجت الاسلام داود رنجبران بيان داشت: دانشگاه قم اقدامات خوبي در اين زمينه آغاز كرده و اين مركز مي تواند از ظرفيت هاي ديني مراكز و دانشگاههاي قم استفاده كند.

وي تاكيد كرد: كارهايي كه در اين مركز انجام مي شود بايد به گونه اي باشد كه بتواند تبديل به يك برند ملي شود كه اين امر نيازمند تعامل دانشمندان ديني و دانشمندان حوزه سلامت و يك پشتوانه فكري قوي است. 

مسئول دفتر نمايندگي نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاههاي هرمزگان نيز در مراسم افتتاح اين مركز گفت : ما بايد در جهت بهبود شرايط زندگي مردم با الهام از آموزه هاي ديني گام برداريم.

حجت الاسلام سيد عباس تقوي بيان داشت: مرگ و مير هاي ناشي از بيماريهاي غير واگير از جمله بيماريهاي ديابت ، قلب و عروق ، تصادفات به مراتب بيشتر از مرگ و مير بيماريهاي واگير است و از اين رو متخصصان ديني مي توانند در جهت كمك به سلامت جامعه نقش خود را آشكار كنند .

مركز تحقيقات دين و سلامت جنوب كشور با هدف كمك به توسعه دانش بشري در زمينه ارتباط حوزه هاي دين و سلامت به خصوص ارتقا سلامت رواني راه اندازي شده است. 

به گفته كارشناسان حوزه بهداشت و درمان، اين مركز مي تواند در ارتقا سلامت روحي رواني و جسمي با تحقيقات كاربردي تاثير گذار باشد .

احاديث و روايت معتبري در زمينه سلامت جسمي و روحي در دين مبين اسلام موجود است كه با بكارگيري منابع ديني در تحقيقات وپژوهش ها توسط پژوهشگران و اساتيد مي توان به نتايج خوبي در حوزه دين و سلامت دست يافت كه موجب ارتقا سلامت مردم مي شود . 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار