رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به ۱۳۷ واحد راکد صنعتی در استان گفت: بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی در بخش صنعت هرمزگان نیاز است تا این واحدها از وضعیت رکود خارج شوند.
کد خبر: ۲۲۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴ 28 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خلیل قاسمی عصر امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تاکنون 76 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان هرمزگان برگزار شده که این تعداد جلسه 756 مصوبه به همراه داشته که 546 مصوبه اجرا و تعیین تکلیف شده و 210 مصوبه آن در دست اجراست.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت طرح‌ها و واحدهای صنعتی در استان هرمزگان بیان داشت: استان هرمزگان دارای 1006 طرح صنعتی، 527 واحد صنعتی که از این تعداد 390 واحد فعال و غیر فعال و 137 واحد راکد هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه به تشریح وضع موجود جواز تاسیس‌های طرح‌های صنعتی، پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی، وضع موجود کل جوازهای تاسیس طرح‌های صنعتی به تفکیک شهرستان و پیشرفت فیزیکی، وضع موجود پروانه‌های بهره‌برداری در استان پرداخت.

قاسمی تصریح کرد:  اقدامات در حال اجرا به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تأمین بخشی از نقدینگی واحدهای تولیدی از طریق طرح کمک‌های فنی و اعتباری به شکل پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات، شناسایی واحدهای تولیدی که در زمینه بازاریابی و فروش دچار مشکل هستند و ریشه‌یابی مشکل فوق و معرفی به مبادی ذیربط جهت رفع مشکل، پیگیری‌های لازم از مبادی ذیربط جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع، ایجاد ارتباط بین مراکز علمی و واحدهای تولیدی جهت به‌روز رسانی تکنولوژی تولید و مساعدت جهت نوسازی ماشین آلات مورد استفاده، برآورد نقدینگی مورد نیاز در بخش صنعت بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال است.

وی در بخش پایانی سخنان خود اهم مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان هرمزگان را نقدینگی و سرمایه درگردش، بازار و فروش محصول، بدهی معوق، تامین مواد اولیه، مسائل تکنولوژی و خط تولید، انرژی و قیمت عنوان کرد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار