منتخب مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف نیروهای بومی از جایگاه مدیریتی در استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: دلایل حذف مدیران بومی در حال بررسی است.
کد خبر: ۲۱۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 23 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی با بیان اینکه مردم در جزیره زیبا، کهن و استراتژیک قشم با مشکلات زیادی روبرو هستند، اظهار کرد: عمده مشکلات جزیره‌نشینان در حوزه‌های آب، راه، برق، مسکن، ورزش، بهداشت و درمان و اسناد مالکیت زمین بوده که باعث نگرانی مردم در این خطه از مرزهای کشور شده است.

وی هدف از سفر خود به تمامی حوزه‌های انتخابیه از جمله قشم را بررسی مسائل و مشکلات مردم دانست و افزود: لزوم حل این مشکلات نیاز به همت و همدلی همه دستگاه‌ها از جمله معتمدین، شوراها، دهیاران و همه مسئولان دارد تا بتوانیم گره‌گشای مشکلات مردم باشیم.

منتخب مردم هرمزگان در مجلس دهم با تاکید بر اینکه جوانان نگران اشتغال و خانواده‌ها نگران تثبیت مالکیت موروثی و احقاق حقوق خود هستند، تصریح کرد: دوگانگی مدیریت و ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی در جزیره قشم باعث بروز مشکلاتی در زندگی مردم شده است و همه دستگاه‌ها وظیفه دارند نسبت به حل ریشه‌ای مسائل و معضلات در جامعه اقدام کنند.

مرادی یادآور شد: در جلسه‌ای که در هفته گذشته در اداره‌کل ورزش و جوانان با حضور پیشکسوتان و هیئت‌های ورزشی داشتیم پیشنهاد شد با شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه برنامه‌ریزی مناسبی برای اوقات فراغت جوانان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قبل و بعد از انتخابات در جریان مشکلات زیست محیطی شهر سوزای قشم قرار گرفتم، اضافه کرد: بوی تعفن کارخانه‌های پودر ماهی، نوعی بی‌انصافی در حق مردم این شهر است که برای حل این معضل باید به طور جدی پیگیری کرد.

منتخب مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی ادامه داد: با وجود وعده‌های داده شده از سوی کارخانه‌های فرآوری پودر ماهی نسبت به بهسازی، خرید و نصب دستگاه‌های بوسوز و بوگیر در جهت جلوگیری از بوی تعفن که موجب آزار و سلب آرامش مردم این منطقه شده است، کماکان این شرکت‌ها به تعهدات خود پایبند نیستند و در این مورد کوتاهی می‌کنند.

مرادی با انتقاد از حذف نیروهای بومی از جایگاه مدیریتی در استان هرمزگان و جزیره قشم تاکید کرد: به مدیران دستگاه‌های دولتی و مدیران سازمان منطقه آزاد توصیه می‌کنم که از ظرفیت نیروهای توانمند بومی به نفع جایگاه خود، پیشبرد امور و توسعه جامعه استفاده کنند.

وی دلیل حذف نیروهای بومی را شناخت کم مسئولان نسبت به ظرفیت نیروهای بومی دانست و اضافه کرد: هر دولت و مسئولی که از نیروهای توانمند بومی و استانی استفاده نکند هم دولت را متضرر کرده و هم به استان آسیب رسانده است.

منتخب مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان هرمزگان و جزیره قشم دارای ظرفیت بوده و از کیفیت نیروی انسانی خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دلایل حذف مدیران و نیروهای بومی در حال بررسی است.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان برای به‌کارگیری نیروهای بومی دلسوز، مجرب و تحصیلکرده در پست‌های مدیریتی استان و شهرستان‌ها اقدام کنند.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار