رئیس پلیس آگاهی کیش از دستگیری باند کلاهبرداری پیامکی در جزیره کیش خبرداد.
کد خبر: ۲۱۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 19 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سرگرد روح الله زمانی رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی ویژه کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به بی توجهی برخی از هموطنان به توصیه های پلیس گفت: با وجود تذکرهای بسیاری که پلیس آگاهی و فتا در کل کشور از طرق مختلف در رابطه با شیوه های کلاهبرداری های مشابه اعلام می کنند همچنان برخی از هموطنان در دام این افراد گرفتار می شوند.
 
وی افزود: در این رابطه یک باند کلاهبرداری پیامکی در جزیره کیش با تلاش مأموران آگاهی کیش شناسایی و دستگیر شدند.
 
سرگرد زمانی اظهار کرد: کلاهبرداران در این شیوه با لطایف الحیل مختلف افراد را به پای دستگاه های عابر بانک می کشانند.
 
وی ادامه داد: این باند کلاهبرداری که 3 نفر بودند در تماس با افراد اظهار می کردند که شما در مسابقه پیامکی رادیو و یا جشنواره های مختلف برنده شده اید و باید برای دریافت جایزه نقدی خود به اولین عابر بانک مراجعه کنید.
 
وی ادامه داد: در طی این تماس فرد مخاطب زمانی که پای دستگاه عابر بانک مراجعه می کرد کلاهبردار پشت خط تلفن از وی درخواست می کرد که با وارد کردن کد و رمز عبور خود موجودی خود را به صورت دو رقم، دو رقم برای وی اعلام کند و در نهایت کلمه تأیید را چند لحظه به صورت ثابت نگاه دارد که در این صورت اطلاعات توسط فرد دیگری با رایانه کپی شده و موجودی فرد از حساب وی کسر می شد.
 
رئیس پلیس آگاهی کیش در ادامه بیان کرد: در روش دیگر این افراد با طراحی استودیو مجازی اقدام به اغوای فرد شده و اطلاعات شخصی حساب خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می داد.
 
 
زمانی با اظهار تاسف از سادگی برخی از مردم گفت: در چند روز گذشته شاهد چندین مورد کلاهبرداری با این روش ها بودیم که در در نهایت با شکایت مالباختگان و تلاش پلیس آگاهی کیش سارقان به دام افتاده و در بند قانون گرفتار شدند.
 
وی با بیان اینکه این سارقان به صورت باندهای چند نفره اقدام به کلاهبرداری می کنند یادآور شد: برخی از این سارقان با زندانیانی که به جرم های مشابه و گاه سنگین تر در زندان به سر می برند همکاری داشتند.
 
زمانی افزود: هم اکنون سارقان دستگیر شده تحویل مقامات قضایی شده اند و در حال حاضر بیش از 40 پرونده با مبالغی از 70 هزار تومان تا 70 میلیون از این افراد شکایت شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه برخی از فریب خوردگان از میان اقشار تحصیلکرده جامعه هستند خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز، به خصوص کیشوندان گرامی که در بسیاری از قرعه کشی های خرید و یا جشنواره های متعدد شرکت می کنند باید در نظر داشته باشند که برندگان در هر برنامه برای دریافت جوایز نقدی خود نیاز به حضور پای دستگاه های عابر بانک ندارند.
 
رئیس پلیس آگاهی کیش به هموطنان توصیه کرد با توجه به این که کلاهبرداری این افراد محدوه ای خاص ندارد و این سارقان با شیوه های مختلفی اقدام به کلاهبرداری می کنند به هر پیامکی پاسخ نداده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با پلیس آگاهی یا پلیس فتا تماس گرفته و مراتب را گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار