بخشدار مرکزی حاجی‌آباد گفت: تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری گلخانه‌ای و صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی را در بخش کشاورزی فراهم آورد.
کد خبر: ۲۰۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 04 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمید جهانگیری با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اظهار داشت: امروز و در این برهه حساس، رهبر فرزانه انقلاب برای عبور از بحران‌های اقتصادی شعار «اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل» را برای کشور انتخاب کردند که باید یک وحدت همه‌جانبه در این خصوص شکل بگیرد.

وی رفع تحریم‌ها،حل بحران اقتصادی کشور و عبور از گردنه‌های سخت و دشوار را نیازمند وحدت و همدلی مردم و مسئولین عنوان کرد و افزود: مردم باید برای موفقیت در طرح کلان اقتصاد مقاومتی با دولت یکدل شوند و اگر مردم از دولت و برنامه‌های آن پشتیبانی کنند قطعا شاهد اجرایی شدن شعار سال خواهیم بود.

بخشدار مرکزی حاجی‌آباد، حمایت از کشاورزان، دامداران و روستائیان را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در مناطق محروم خواند و بیان داشت: رونق تولیدات داخلی، روند پیشرفت کشور را سریع‌تر می‌کند و با تحقق این امر مهم، شاهد تحقق چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

جهانگیری توجه به کشت‌های گلخانه‌ای را یکی از راه‌های مقابله با کم‌آبی و رونق کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: برای مقابله با معضل کم‌آبی، تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی، آبیاری قطره‌ای و تحت فشار و گلخانه‌ای مهمترین راهکاری است که می‌توان برای اصلاح‌ الگوی مصرف، استفاده کرد.

وی شهرستان حاجی‌آباد را قطب کشاورزی استان قلمداد کرد و گفت: افزایش خشکسالی‌های پی در پی طی چند سال اخیر و کمبود منابع آبی و افت سالانه از آب‌های زیرزمینی، مسئولان این شهرستان را بر آن داشت تا برای احداث شهرک صنعتی با هدف صرفه‌جویی و کاهش هدررفت منابع آبی اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار