نایب‌ رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی به استان هرمزگان، گفت: باید زمینه ماندگاری مسافر در شهر بندرعباس فراهم شود .
کد خبر: ۱۹۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 03 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، هومن رفیعی‌بندری در نشست تسهیلات نوروزی اظهار داشت: شهر بندرعباس در ایام نوروز میزبان حداقل 4 تا 5 میلیون مسافر است که بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان مسافران امسال 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد .
 
وی گفت: بندرعباس در مسیر عبور زمینی برای سفر مسافران نوروزی به جزایر خلیج فارس به خصوص جزایر قشم و کیش است و بنابراین برنامه‌ریزی اساسی برای ایجاد جاذبه‌های مناسب برای ماندگاری مسافر در این شهر ضروری است .
 
نایب‌ رئیس شورای شهر بندرعباس به تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهرداری بندرعباس در طول هفته‌های منتهی به ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبار قابل توجهی صرف آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی در طول همین مدت کوتاه می‌شود که باید با مجموعه تمهیداتی مانع تخریب و استهلاک شدید این تجهیزات و امکانات در ایام نوروز شد .
 
رفیعی خاطرنشان کرد: امکانات فراهم شده برای مسافران نوروزی باید در طول سال نیز عملیاتی و کاربردی باقی بماند تا مردم شهر نیز بتوانند از آن استفاده کنند .
 
وی با بیان اینکه استقبال از سفر به بندرعباس و جزایر استان هرمزگان سال به سال رو به افزایش است، بیان کرد: وظیفه میزبانی از مسافران نوروزی و فراهم‌آوری امکانات نباید صرفا بر دوش شهرداری باشد بلکه سایر دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه با شهرداری همکاری کنند .
 
عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری را کمک به توسعه فضای سبز شهر و ایجاد مشارکت عمومی در این زمینه برشمرد و گفت: کمبود آب یکی از چالش‌ها در این زمینه بشمار می‌رود که باید راهکار جایگزین برای آب شهری جهت آبیاری فضای سبز هر چه سریعتر اندیشیده شود .
 
رفیعی به تجربه جزیره کیش در استفاده از آب‌شیرین‌کن برای آبیاری فضای سبز و بالابودن میزان سرانه فضای سبز در این جزیره اشاره کرد و عنوان داشت: طرح استفاده از پساب فاضلاب برای این منظور با محدودیت‌ها و مشکلاتی همراه است که به نظر می‌رسد باید سریع‌تر برای نجات فضای سبز موجود در شهر بندرعباس به راهکاری پایدار رسید .
 
اهمیت فضای سبز شهری در روحیه شهروندان و چهره شهر از دیگر موارد مورد اشاره رفیعی بود .
 
وی در همین زمینه اظهار کرد: جلوه و کارکرد شهرداری‌ها با حجم فضای سبز و میزان تمیزی شهر در ارتباط مستقیم است و بنابراین یکی از اولویت‌های شهرداری برای سال آینده توسعه و گسترش فضای سبز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار