مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اولین بار در 12 سال گذشته منابع بیمه بیکاری از مصارف پیشی گرفته است.
کد خبر: ۱۸۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 29 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کریم یاری دوشنبه در کارگاه آموزش مشترک مدیران و کارشناسان بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان و اداره کل تامین اجتماعی استان دربندرعباس افزود: این امر به دلیل برگزاری ایجاد کارگروه های مشترک بین کارشناسان تامین اجتماعی و اداره های تعاون، افزایش کنترل و نظارت بر بیکاری افراد، توجه بیشتر به برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی توانمند سازی افراد بیکار شده صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه بیکاری هر ماه 40 هزار میلیارد ریال مستری ماهیانه پرداخت می کند، ادامه داد: تامین اجتماعی 70 هزار میلیارد ریال از بنگاه های اقتصادی طلبکار است اما برای صیانت از نیروی کار و جلوگیری از تعطیلی کارگاه ها، همچنان با این بنگاه ها همکاری دارد.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : 9 میلیون و 400 هزار نفر بیمه شده اجباری و 11 و نیم میلیون نفر بیمه شده اصلی زیر پوشش خدمت های تامین اجتماعی هستند لذا انتظار می رود ساختار این صندوق ها ، اصلاح و ازمنابع صندوق های بیمه صیانت شود.

مدیرکل تعاون ، کار ورفاه هرمزگان اظهار داشت: حدود چهل و سه صدم درصد از 293 هزار نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی در استان از مزایای بیمه بیکاری استفاده می کنند که کمتر از یک درصد کل جمعیت بیمه شده را شامل می شود.

محمدعلی سلیمی ابراز داشت: امسال، تعداد کل مقرری بگیران یک هزار و 272 نفر بوده که به نسبت پیش بینی ها منفی 49 درصد کاهش داشته است و تعداد یک هزار و 320 نفر نیز مقرری بگیر به تأمین اجتماعی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: بیشترین سطح توزیع مقرری بگیران بر حسب جنسیت را مردان با 83 درصد و بیشترین فراوانی مقرری بگیران را افراد متأهل با 86 درصد کل مقرری بگیران تشکیل می دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان نیز در این کارگاه ابراز داشت: امسال به طور متوسط ماهیانه 145 پرونده مقرری بیمه بیکاری برقرار شده و 421 مورد قطع مقرری بیمه بیکاری به دلیل اشتغال مجدد وجود داشته است.

سید فاضل حیدری بلوکی همکاری نکردن مناطق آزاد تجاری در برقراری و بررسی مشکل های بیمه بیکاری و حضور در نشست ها، تمکین نکردن این در خصوص قطع مقرری اشتغال پنهان، تناسب نداشتن آموزش ارائه شده توسط سازمان فنی و حرفه ای با تخصص فرد بیکار، نبود کلاس آموزشی در برخی از مناطق را جزء بیشترین مشکل ها حوزه تامین اجتماعی هرمزگان برای بیکاری عنوان کرد.

در این کارگاه آموزشی که 50 نفر از مدیران و کارشناسان بیمه بیکاری از سطح استان شرکت داشتند درباره رویه واحد و ایجاد همگرایی و هم افزایی در زمینه اجرای قانون و مقررات بیمه بیکاری تصیم گیری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار