میرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از راه‌اندازی سامانه سیب "سامانه یکپارچه بهداشت" در واحدهای تحت پوشش این معاونت خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 23 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، میرزاده با اعلام این خبر گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت با تشکیل پرونده‌های الکترونیکی در "سامانه سیب" از این پس مردم استان از شناسنامه الکترونیکی سلامت که اطلاعات کاملی از بیماریها ، سوابق نسخ ، جراحی ، واکسیناسیون ، بیماریهای مزمن و ... خواهد داشت بهرمند می شوند .
 
وی تصریح کرد :در ابتدا اطلاعات جمعیتی ساکن در هرمزگان در این سامانه به ثبت رسیده است ؛ و در مرحله بعد که از امروز همزمان با 20 استان دیگر آغاز شده است ؛ اطلاعات سلامت شهروندان پس از مراجعه آنان جهت دریافت خدمات بهداشتی درمانی ، توسط بهورزان ، مراقبین سلامت ، روان شناسان ، تغذیه ، پزشک ، مراقب سلامت مرد ،  سلامت محیط و کار و دندانپزشک وارد سامانه خواهد شد .
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد : با راه‌اندازی این سامانه تمام اطلاعات مربوط به خانوارها ، نوع خدمات بهداشتی درمانی موردنیاز و .... در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به تمام خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع‌آوری خواهد شد .
 
میرزاده در پاین یادآور شد : سامانه سیب " سامانه یکپارچه بهداشت " با جمع آوری اطلاعات سلامت شهروندان ارائه خدمات بهداشتی با مدیریت ، شناسایی بیماران ، غربالگری ، پیگیری و درمان انجام خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار