سومین همایش " تن ماهیان اقیانوس هند" صبح امروز با حضور 35 کشور بهره بردار ذخایر آبزیان اقیانوس هند در جزیره کیش آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۸۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 21 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: سومین همایش " تن ماهیان غرب اقیانوس هند" صبح امروز با حضور نمایندگان 35 کشور در کیش آغاز به کار کرد.  
                                                        
مختار آخوندی افزود: در این همایش بین المللی که به میزبانی ایران برگزار شده است، 35 کشور بهره بردار آبزیان اقیانوس هند حضور دارند.    
             
وی ادامه داد: هدف از برگزاری همایش تن ماهیان غرب اقیانوس هند، بحث و بررسی در خصوص سهمیه بندی کشورهای بهره بردار از میزان ذخایر آبزیان اقیانوس هند است. 
                                                                                      
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: روز گذشته با حضور 16 کشور ساحل – ساحل در اقیانوس هند، کارگاهی در خصوص ارزیابی شاخص های صید و صیادی اقیانوس هند برگزار شد.   
                                                                                        
به گفته وی این همایش بین المللی به مدت سه روز و تا پنجم اسفند ماه در جزیره کیش برپا خواهد بود.  
                                                            
وی در خصوص سهمیه ایران از میزان صید تن ماهیان در اقیانوس هند گفت: ایران از وضعیت بسیار مناسبی در این خصوص برخوردار است. 

به گفته مدر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، هم اکنون ایران در مجموع بین 35 کشور بهره بردار اقیانوس هند دارای رتبه دوم پس از اندونزی است.                                   
                                          
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایرن عنوان کرد: همچنین ایران از نظر میزان صید سالانه در میان کشورهای بهره بردار غرب آسیا دارای رتبه نخست است.

وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: همچنین ایران دارای بیشترین میزان شناور صیادی ویژه تن ماهیان در اقیانوس هند است.       
               
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف تعیین شده از سوی کشورهای ساحل- ساحل اقیانوس هند این است که صید تن ماهیان را به آبهای فراساحلی سوق دهند. 
                                             
به گفته وی، صید تن ماهیان در آبهای ساحلی باعث می شود تا نسل این گونه ماهیان با ارزش اقیانوس هند به خطر انقراص تهدید شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: به این ترتیب با مذاکره با کشورهای بهره برداری در این همایش خواهیم توانست آنها را متقاعد کنیم تا از فشار صید بر آبهای سطحی بکاهند.            
                                                           
به گفته وی، سازمان شیلات ایران از سال ۲۰۰۲ میلادی با مصوبه هیئت وزیران و مجلس به عضویت رسمی کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند درآمده است و تلاش های زیادی را برای افزایش سهیمه صید در اقیانوس هند برای ناوگان صیادی کشور انجام داده است.    
                                
لازم به ذکر است، تاکنون دو نشست در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ در کشورهای کنیا و عمان برگزار شده است و باتوجه به اعلام دبیرخانه کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند مبنی بر برگزاری سومین نشست کمیته فنی تعیین معیارهای لازم برای سهمیه بندی صید کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند با حضور مدیران ارشد ۳۵ کشور جهان و به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، سومین نشست نیز درجزیره کیش از امروز آغاز به کار کرده است که تا پنجم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار