محمد شکاری در نشست کارشناسان سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ایام تعطیلات عید دو کار دانشگاه نسبت به سایر برنامه ها برجسته تر می باشد و انتظارات مردم و مسئولان در این دو حوزه بیشتر است .
کد خبر: ۱۸۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 21 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، شکاری افزود : با توجه به آمار بالای هر ساله ورود مسافران به استان هرمزگان و اهمیت نظارت بهداشت محیط ، نقش کارشناسان بهداشت محیط با کار بسیار سخت و فشرده از اهمیت بالایی برخوردار است .
 
وی بر تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد دخانی و قلیان تاکید کرد و اظهار داشت : در شهر بندرعباس و مکان های پر تردد از جمله اسکان مسافران با عرضه کنندگان مواد دخانی برخورد شود ؛  متاسفانه بساط قلیان آنقدر زیاد شده که چهره شهر را نازیبا نموده است .
 
قائم مقام وزیر بهداشت در استان تصریح کرد: جایی که بحث سلامت مردم در میان باشد و برخی بخواهند سلامت مردم را به مخاطره بیندازد برخورد کنید ، همچنین ارتباط بین بخشی با شهرداری و نیروی انتظامی کمک زیادی به نظارت بهتر و تامین سلامت همشهریان خواهد کرد .   
 
آقازاده کارشناس سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در این نشست گفت : کارشناسان بهداشت محیط سربازان گمنام حوزه بهداشت هستند ؛ چرا که همیشه در صحنه حضور دارند و هیچ وقت به دنبال ارائه عملکرد خود نبوده اند .
 
آقازاده عنوان کرد : بیش از 5 میلیون و 800 هزار امکنه در کشور وجود دارد ، که کارشناسان بهداشت محیط سراسر کشور از این اماکن بازدید خواهند کرد ، لذا افرادی که سلامت جامعه را با اقدامات غیر بهداشتی خود به خطر می اندازند باید با نظارت بیشتری بر روی آنان داشته باشیم .
 
وی افزود : 2 سامانه کشوری در حوزه بهداشت طراحی به اجرا درآمده است ؛ سامانه جامع بازرسی بهداشت محیط اطلاعاتی در خصوص کلر سنجی آّب ، نمونه برداری از مواد غذایی و ... از استانها دریافت می کند و به عنوان بانک اطلاعاتی مفید در جهت رفع مشکلات این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد .
 
کارشناس سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد : سامانه 1490 که به 190 تغییر یافته است بصورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات مردم در خصوص تخلفات بهداشتی می باشد ؛ در همین راستا ما باید از طریق اتکا به مردم که بازخودهای خوبی برای بهداشت خواهد داشت، برای کمک به خود مردم استفاده کنیم  .
 
یحیی میرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اقدامان این معاونت در بخش بهداشت محیط گفت : در برنامه تحول نظام سلامت و حاشیه شهر ها اتفاقات خوبی در استان و شهر بندرعباس افتاد ؛ خوشبختانه توانستیم با تامین 50 نیروی بهداشت محیط جهت حاشیه شهر و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر بخشی از این کمبود ها را جبران نماییم.
 
میرزاده افزود : طرح بسیج سلامت نوروزی در استان با هدف حفظ و تامین سلامت مسافرین و افرادی که به استان سفر می کنند از امروز اجرا خواهد شد .
 
وی ابراز کرد : با توجه به جمعیت بالای مسافران که در تعطیلات عید به استان و شهرهای بندرعباس ، قشم و کیش سفر می کنند ، تیم های بسیج سلامت نوروزی نسبت به تامین سلامت مسافرین وظیفه سنگینی بر عهده دارند .
 
میرزاده تعداد امکنه مورد بازرسی و نظارت در استان 17 هزار و 997 مورد اعلام کرد و گفت : طی 10 ماهه گذشته بیش از 74 هزار مورد بازدید در سطح استان از اماکنی که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند انجام شده است .
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کشف و معدوم سازی  103 هزار کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در 10 ماهه اخیر در استان خبر داد و خاطر نشان کرد : با افرادی که با عرضه و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی در ایام نوروز بخواهند سلامت مردم به خطر بیندازند برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار