‌نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه 30 ناشر استانی در هرمزگان داریم که 50 درصد آنها غیرفعال هستند، گفت: این آمار برای هرمزگان که می‌تواند نقش اثر‌گذار فرهنگی داشته باشد، مناسب نیست و اینکه در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب ناشران هرمزگانی حضور ندارند، یک ضعف است که باید رفع شود.
کد خبر: ۱۷۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 31 January 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایسنا، جاسم جادری در آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان برگزاری نمایشگاه کتاب را رویداد عظیم فرهنگی در هرمزگان دانست و عنوان کرد: هرمزگان استان علم و ادب و فرهنگ و پل ارتباط فرهنگی ایران اسلامی با دیگر کشورهاست.
 
وی ادامه داد: حضور ناشران خارجی در نمایشگاه سیزدهم کتاب هرمزگان مایه مباهات است و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت کمک به این نمایشگاه قدردانی می‌کنم.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب باید منجر به افزایش کتابخوانی در استان شود، افزود: آمار فعلی مطالعه مناسب نیست و باید افزایش پیدا کند و خوشبختانه نمایشگاه‌های کتاب استانی در اثر تلاش دولت‌های مختلف تا کنون 300 بار برگزار شده که اثرات مناسبی داشته است.
 
جادری تصریح کرد: نمایشگاه‌های کتاب استانی موجب تسهیل دسترسی مردم به کتاب می‌شود و حرکتی برای تمرکز زدایی فرهنگی است و برگزاری آن ارج نهادن به مردم تمامی استان‌هاست تا مردم بتوانند به راحتی کتاب‌های خود را در نمایشگاه‌ها تهیه کنند.
 
وی با بیان اینکه 30 ناشر استانی در هرمزگان داریم که 50 درصد آنها غیرفعال هستند، اظهار کرد: این آمار برای هرمزگان که می‌تواند نقش اثر گذار فرهنگی داشته باشد، مناسب نیست و اینکه در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب ناشران هرمزگانی حضور ندارند، یک ضعف است که باید رفع شود.
 
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از استقبال مناسب مردم هرمزگان از نمایشگاه کتاب طی دوره‌های اخیر، گفت: استان هرمزگان جز پنج استان برتر در برپایی و استقبال از نمایشگاه کتاب در کشور بوده است.
 
جادری خاطرنشان کرد: به هر اندازه کتاب مطالعه و به کتابخوانی اهمیت داده شود، سطح فرهنگی جامعه ارتقا می‌یابد.
 
وی با اشاره به وجود مفاخر بزرگ فرهنگی در ایران، تصریح کرد: تاریخ گهربار ایران نشان دهنده تلاش مجدانه ایرانیان برای گسترش فرهنگ این کشور بوده است.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان به دلیل وجود زیرساخت‌های بسیار خوب فرهنگی در تعامل با کشورهای همجوار می‌تواند نقش سفیر فرهنگی را در ارتقای سطح روابط فرهنگی ایفا کند، عنوان کرد: حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در جهت تقویت روابط فرهنگی هرمزگان با کشورهای منطقه موثر باشد.
 
جادری اضافه کرد: ناشران باید در هرمزگان مورد حمایت قرار گیرند و اخیرا نیز فرهنگسرای رسانه را به اصحاب رسانه استان هدیه کردیم که کاری بی نظیر در کشور بوده است و می‌تواند مرکز فرهنگی و عامل ارتقای بسیاری از رویدادهای فرهنگی در استان شود.
 
وی یادآور شد: امیدواریم با تقویت فرهنگ مطالعه شاهد رشد بیش از پیش ایران اسلامی باشیم و مردم علاقه مند به کتاب بتواند کتاب‌های مورد علاقه خود را از این نمایشگاه تهیه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار