معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری هرمزگان در فصل بهار ۱۵.۶ درصد و در تابستان به میزان ۱۱.۷ درصد کاهش می یابد.
کد خبر: ۱۷۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 27 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از مهر، موسی نجفی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بندرلنگه با اشاره به آمار بازارکار، بیکاری و فرصت شغلی در استان هرمزگان بیان داشت: ۳ هزار فرصت شغلی توسط بنگاه های اقتصادی و کاریابی ها ایجاد شده که از این میزان دو هزار و ۷۷۴ نفر توسط این دفاتر به کار گماشته شده و تعداد ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
 
نجفی با اشاره به تاسیس تعاونی های توسعه و عمران در هرمزگان تصریح کرد: ۳ تعاونی به صورت هدفمند تا پایان سال در ۳ شهرستان تاسیس می شود.
 
وی ادامه داد: جزیره قشم اولین تعاونی است که تا کنون با ۹۰۰ نفر عضوگیری شده است و با سرمایه ای بالغ بر۷۰۰ میلیون تومان اقدام به خدمت رسانی به شهروندان این جزیره انجام گرفته است که در دهه فجر با حضور معاون وزیر، بهره برداری رسمی می شود.
 
نجفی اهداف این تعاونی ها را انجام فعالیت های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان حوزه فعالیت و هدایت مردمی برای ورود به بخش های تعاونی دانست و گفت: از دیگر خدمات این تعاونی ها ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی، تولیدی، توزیعی و خدماتی، خرید سهام بنگاه های دولتی مستقردر شهرستان حوزه فعالیت، سرمایه گذاری در طرح های توسعه شهری و روستایی، تملک اراضی واقع در بافت های فرسوده شهری و روستایی در زمینه اهداف تعاونی و استفاده و بهره برداری از فعالیت ها ،طرح ها،زمین ها و املاک قابل واگذاری دولت است.
 
وی با اشاره به اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی بدون محدودیت می توانند دراین تعاونی ها فعالیت داشته باشند، بیان داشت: اعضای هیئت مدیره با استعلام از دادگستری، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات می توانند کاندیدا شوند و سپس از سوی فرمانداری های شهرستان به اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان معرفی خواهند شد.
 
معاون تعاون اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به مزایای تاسیس این تعاونی ها بیان داشت: افراد عضو در تعاونی ها براساس قانون از ۲۰ درصد معافیت های مالیاتی و ۲۵درصد مالیتهای احرازی برخوردار می شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار