رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: هفت موج شکن با هدف عملیاتی کردن طرح توسعه بنادر کوچک، در این جزیره احداث می شود.
کد خبر: ۱۶۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 17 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدباقر موسوی افزود: با احداث این موج شکن ها برای یکصد نفر از مردم این جزیره اشتغال پایدار ایجاد می شود.

وی توسعه پایدار با محوریت دریا را یکی از اولویت های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام و اضافه کرد: در همین چارچوب یکی از رویکردهای اصلی اداره بنادر و دریانوردی شهرستان قشم توسعه موج شکن ها در این جزیره است.

موسوی با بیان اینکه در همین چارچوب عملیات اجرایی احداث موج شکن سوزا به طول یکهزار متر و مساحت حوضچه هفت هکتاری آغاز شده است، اعتبارات اجرای این طرح را افزون بر 200 میلیارد ریال و زمان اجرای آن را یک سال اعلام کرد.

وی با اشاره به ماموریت سازمان بنادر و دریانوردی در جهت توسعه زیرساخت های بندری در جزایر خلیج فارس، گفت: احداث موج شکن سوزای قشم باعث رونق کسب و کار در این شهر ساحلی و ارتقاء شاخص های اقتصادی در این منطقه می شود.

موسوی با بیان اینکه در دو سال گذشته پنج موج شکن در این جزیره احداث شده است، افزود: در این مدت با هدف آماده سازی زیرساخت های توسعه بنادر در جزیره قشم، موج شکن های ذاکری، ریگو، شیب دراز، مسن و کندالو احداث و آماده بهره برداری شده است.

وی یادآوری کرد: در همین چارچوب موج شکن روستای رمچاه نیز در مرحله مطالعاتی قرار داد که با اتمام این مرحله، تامین اعتبار و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

شهر سوزا از توابع شهرستان قشم با هشت هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب غربی جزیره قشم واقع شده است و 250 دریانورد، 10 فروند لنج و 150 فروند قایق صیادی و تفریحی دارد.

شهرستان قشم با یکهزار و 725 کیلومتر مربع مساحت و حدود 120 هزار نفر جمعیت در فاصله 20 کیلومتری مرکز استان هرمزگان قرار دارد و شامل چهار شهر قشم، درگهان، سوزا و هرمز و حدود 65 روستاست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار