بازیکن تیم ملی ایران گفت: همه جوانان و نوجوانان کبدی‌کار در هرمزگان انتظار دارند که محل مناسبی برای برگزاری تمرینات در نظر گرفته شود تا بتوان زمینه‌ای برای رشد این ورزش در استان فراهم کرد.
کد خبر: ۱۶۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹ 17 January 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، کبدی ورزشی توام با بازی است که در کشورهای هندوستان، ایران و پاکستان رواج قابل توجهی یافته و در سال‌های اخیر جوانان بسیاری در کشور به سوی این ورزش جذب شده‌اند.
 
کبدی از سال 1381 و برای اولین بار در سطح قهرمانی در آسیا برگزار شد. فدراسیون کبدی نیز در ایران به موازات رشد و ابراز علاقه جوانان به این ورزش، از سوی وزارت ورزش و جوانان تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.
 
در هرمزگان علاقمندی به این ورزش میان جوانان و فعالیت‌های حرفه‌ای آنها سبب شد تا برای اولین بار عباس کروکی به ترکیب تیم ملی بزرگسالان راه‌یافته و به همراه تیم ملی به بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی اعزام شود. تیم ملی ایران با درخششی خیره‌کننده موفق شد به نایب‌ قهرمانی آسیا دست یابد. حضور عباس کروکی، ورزشکار هرمزگانی در این تیم نقشی تعیین کننده بود.
 
عباس کروکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس اظهار داشت: کبدی یک ورزش کمتر شناخته شده در کشور و استان است؛ اما با این حال بسیاری از جوانان علاقه‌مند به حضور و فعالیت حرفه‌ای در آن هستند. متاسفانه کمبود امکانات موجب شده تا این ورزش در استان کمتر شناخته شود.
 
وی گفت: برای اولین بار و در سال 1386 با کبدی آشنا شدم که با تشویق‌های خانواده و به خصوص برادرم توانستم در این رشته بیش از پیش فعالیت کنم. به تدریج با رشد این ورزش در هرمزگان، زمینه برای تمرینات حرفه‌ای ورزشکاران این حوزه در مجموعه تختی بندرعباس فراهم شد.
 
دارنده مدال نقره آسیا افزود: با دعوت من به تیم ملی برای حضور در رقابت‌های آسیایی اینچئون، موج وسیعی از حمایت‌ها به خصوص از سوی دوستان، مربیان و فعالان این رشته در هرمزگان صورت گرفت که جا دارد از یکایک این عزیزان، به خصوص خانواده‌ام که پشتوانه همیشگی من در ورزش بوده‌اند، صمیمانه سپاسگزاری کنم.
 
کروکی با بیان اینکه در رقابت‌های آسیایی اینچئون به خوبی نتیجه سرمایه‌گذاری و تلاش کشورهای مختلف در زمینه توسعه و رشد رشته‌های مختلف را شاهد بودیم، عنوان کرد: درخشش تیم ملی کبدی ایران در اینچئون و اهتزاز پرچم پرافتخار ایران موجب تقویت غرور ملی شد و عزم ما را برای رسیدن به قله افتخارات این رشته در آسیا جزم کرد.
 
وی گفت: تیم ملی کبدی ایران موفق شد با غلبه بر مدعیان این رشته از جمله مالزی، کره جنوبی، پاکستان، هند و سریلانکا، به مرحله فینال این دیدارها رسیده و تنها با یک امتیاز اختلاف به جایگاه نایب قهرمانی این رشته برسد.
 
کروکی با ابراز گلایه از مسئولان ورزش استان، گفت: نه تنها من، بلکه همه جوانان و نوجوانان کبدی‌کار در هرمزگان انتظار دارند که محل مناسبی برای برگزاری تمرینات در نظر گرفته شود تا بتوان زمینه‌ای برای رشد این ورزش در استان فراهم کرد.
 
وی گفت: هدایت جوانان و نوجوانان به سمت ورزش موجب مهار بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود. اگر ورزش در جامعه‌ای رشد کند، اعتیاد از آن رخت بر می‌بندد. باید حداقل‌های ورزش در استان را برای جوانان فراهم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار