این نمایشگاه به مدت پنج روز از 23 تا 27 دی ماه در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم با حضور فعالان حوزه های گردشگری، هتلداری و صنایع دستی 28 استان و چهار منطقه آزاد چابهار، انزلی، ماکو و اروند برگزار می شود.
کد خبر: ۱۶۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 12 January 2016
به گزارش تابناک  هرمزگان، مسعود کرباسچی، معاون امور فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هدف از برگزاری این نمایشگاه را پرداختن به جنبه‌ی تبلیغاتی برای جزیره قشم دانست.
 
او با بیان این‌که در این نمایشگاه دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی صنعت گردشگری از سراسر کشور شرکت می‌کنند، افزود: قصد داریم در «نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری و هتل‌داری و صنایع وابسته جزیره قشم» یک تبادل نمایشگاهی بین قشم و استان‌های مختلف کشور داشته باشیم، در واقع این نمایشگاه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
 
او معرفی منطقه آزاد قشم، برگزاری نشست‌ها و هم اندیشی‌های مختلف بین بخش خصوصی و دولتی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش دانست و افزود: برگزاری این نمایشگاه در نهایت به امضای تفاهمنامه و برطرف کردن نیازهای منطقه آزاد قشم در همه بخش‌های گردشگری‌، هتل‌داری و بازرگانی می‌رسد.
 
به گفته وی، در این نمایشگاه از 31 استان کشور، 29 استان به جز تهران و قزوین اعلام آمادگی کرده‌اند و 45 غرفه بزرگ در داخل ساختمان نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد قشم و تعدادی غرفه نیز زیادی در خارج از این فضا برپا می‌شود. جامعه هتل‌داران و جوامع مرتبط با صنعت گردشگری در این نمایشگاه حضور دارند.
 
کرباسچی همچنین از حضور کشور «عمان» به عنوان یکی از بازارهای هدف ایران در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ایران و عمان تبادل و مراودات گردشگری زیادی دارند، به همین دلیل در آینده‌ای نزدیک و پس از برگزاری نمایشگاه قصد داریم تفاهم‌نامه‌ای با شهر «خصب» عمان‌، برای تردد کشتی‌های مسافرتی از این منطقه امضا کنیم، تاکنون اقدامات اولیه آن انجام شده است.
 
معاون امور فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه از تخفیف 50 درصدی هتل‌ها و مراکز اقامتی قشم در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: در این نمایشگاه چهار روزه بنیاد مسکن برای ارائه طرح‌های خود در سطح منطقه و شهرستان قشم، بنیاد سعدی برای ارتباط گرفتن با جامعه گردشگری این منطقه آزاد‌ و برخی واحدهای دیگر علاوه بر 29 اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری سراسر کشور حضور دارند.
 
وی برگزاری نمایشگاه و غرفه‌های صنایع دستی و نمایش زندگی مردم و عشایر، حضور 7 گروه موسیقی محلی از سراسر کشور و دو گروه موسیقی محلی از منطقه قشم را از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد.
 
نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری و هتل‌داری و صنایع وابسته جزیره قشم از 23 دی ماه به مدت 4 روز تا آخرین دقایق 26 دی ماه در نمایشگاه بین المللی قشم برپاست.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار