رئیس شیلات جاسک گفت: میزان توده ماهی میکتوفیده در آب های عمان حدود 4 میلیون تن برآورد میشود که با شرایط موجود 1950 تن در جاسک صید و تخلیه شده است.
کد خبر: ۱۶۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 12 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی رمضانی گفت: از آغاز صید "میکتوفیده" (فانوس ماهیان) درآبهای دریای عمان در محدوده شهرستان جاسک تا کنون دو هزار تن فانوس ماهی صید شده است.
 
وی ادامه داد: این نوع ماهی فقط با کشتی های مجهز به صید فانوس ماهیان و تورهای ترکیبی "دِمِرسال" با چشمه های ریز و در عمق 250 متر به بالا صید می شود.
 
وی تصریح کرد: صید فانوس ماهیان شهرستان جاسک را حدود 600 صیاد با استفاده از 22 کشتی مجهز به تکنولوژی صید "میکتوفیده" انجام می دهند .
 
رئیس شیلات جاسک با اشاره به اینکه تخلیه فانوس ماهیان برای اولین بار درجاسک انجام میشود گفت: تخلیه صید این کشتیها علاوه بر تامین مواد اولیه کارخانجات پودر باعث افزایش درآمد شهرستان از ناحیه اخذ عوارض، پرداخت هزینه تخلیه ، جا به جایی صید،تامین آب و مواد مصرفی شناورها و از همه مهمتر ایجاد اشتغال مناسب و پایدار درسطح شهرستان شده است.
 
وی تاکید کرد: تاکنون 28 مورد تخلیه صید در دوره نه ماهه امسال صورت گرفته و حدود یک هزار و 950 تن به کارخانه های فعال تولید پودرماهی شهرستان تحویل شده است.
 
وی با اشاره به فعالیت چهار کارخانه فعال پودرماهی در جاسک گفت: یک کارخانه دیگر پودرماهی درحال تکمیل و تجهیز است .
 
 ریس شیلات جاسک اشتغال زایی حاصل از تخلیه این ماهیان در شهرستان را 63 نفر به صورت مستقیم عنوان کرد.
 
به گزارش ایسنا: شهرستان جاسک با 52 هزار نفر جمعیت درفاصله320 کیلومتری مرکز استان واقع ودارای بیش از580 صیاد با بهره گیری از 770 فروند لنج و قایق امرار معاش می کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار