رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) هرمزگان گفت:کاربران اینترنتی از انتشار عکس ها و فیلم های خصوصی در فضای مجازی خودداری کنند.
کد خبر: ۱۴۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 20 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ علی اکبر قرائی پور افزود: آنچه در فضای اینترنتی قرار می گیرد هیچ گاه به طور کامل از این فضاها پاک نمی شوند.

وی متذکر شد: پیش از آن که تصویر یا فیلمی در اینترنت بارگذاری شود به این موضوع توجه کرد که این تصاویر می توانند در دسترس افراد بسیاری از جمله همکاران ، رئیس ، خانواده وحتی بسیاری از افراد مزاحم قرار گیرند.

وی بیان داشت: شماره تلفن و آدرس ، گلایه ها و شکایت ها ، جزئیات حساب های بانکی و اطلاعات لحظه به لحظه از زندگی خود نیز از دیگر توصیه های پیشگیرانه پلیس فتا است که نباید کاربران در فضای مجازی قرار دهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگان اظهارکرد: هرگز شماره تلفن و آدرس خود را در فضاهای مجازی قرار ندهید ، حتی اگر به دوستان مجازی خود اعتماد کامل دارید بازهم با سیاست و آینده نگری بیشتری رفتار کنید.

سرهنگ قرائی پور درخصوص گلایه ها وناراحتی ها نیز گفت: اگر از کسی مثل رئیس ، معلم و یا همکار خود شکایتی دارید آن را در اینترنت منتشر نکنید ، چرا که تبعات آن متوجه خود شما خواهدشد ، در این گونه مواقع بهتر است از روش مکالمه رو در رو استفاده و مشکل را حل کنید.
 
وی ادامه داد: هیچ گاه اطلاعات حساب بانکی ، شماره و رمز کارت خود نیز را به سایت های غیرمعتبر ندهید و د در صورتی که کسی این اطلاعات را از شما خواست با احتیاط بیشتری برخورد کنید.

وی در رابطه با اطلاعات لحظه ای از زندگی شخص نیز گفت: نوشتن طنز و لطیفه یا مطالب کلی ، مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند ولی انتشار تمام جزئیات زندگی مثل خرید کردن ، رفتن به رستوران یا کافی شاپ نه تنها ضروری نیست بلکه گاهی حتی می تواند درد سرساز شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار