تابناک هرمزگان-مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی هفته دخانیات برگزار شد؛ گفت : هفته دخانیات با شعار "حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات؛ حق و مسئولیت همگانی" از ۵ خرداد آغاز و تا ۱۱ خرداد ماه ادامه دارد .
کد خبر: ۱۱۷۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱ 28 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دکتر یاسر مرادی با اشاره به پایین آمدن سن مصرف دخانیات افزود: همگی در مقابل کودکان و نوجوانان مسئول هستیم و نظارت بر رفتارهای پر خطر کودکان و نوجوانان و انجام اقدامات به موقع می تواند گرایش به مصرف مواد دخانی را کاهش دهد .

دکتر مرادی با اشاره به اهمیت نسل بدون دخانیات بیان کرد : آموزش و توانمند سازی والدین، معلمان، محصلین و سایر افراد جامعه از مضرات دخانیات بر سلامت جسم و روان، می توان مصرف محصولات دخانی را در نسل جوان کاهش داد.
وی ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به مضرات استعمال دخانیات مهم دانست و عنوان کرد : ساماندهی و گسترش فرهنگ عدم عرضه محصولات دخانی در اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با هماهنگی و مشارکت سایر ارگانها را قدم موثری در عدم استفاده جوانان و نوجوانان دانست .

جلسه با حضور دکتر مرادی مدیر شبکه، دکتر زرنگ معاون بهداشتی، کارشناسان ستادی در دفتر مدیر برگزار و پیشنهاداتی در خصوص برگزاری برنامه های هفته ملی بدون دخانیات بر اساس روز شمار مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار