تابناک هرمزگان-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از جزییات رایگان شدن درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستانهای دولتی استان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هفته ملی جوانی جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹ 22 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در کلیه بیمارستان های دولتی استان، درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال رایگان شده است افزود : موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود،  که به بیمه‌های پایه ابلاغ شده است و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

دکتر کمالی افزود:  رایگان شدن خدمات درمانی به کودکان زیر ۷ سال به استثنا نسخه تجویز شده برای ترخیص و ادامه درمان در منزل است که خانواده بیمار باید تهیه نمایند.

دکتر کمالی اظهار داشت: ۵۵۴ تخت بیمارستانی کودکان در استان موجود است که ۲۴۳ تخت آموزشی است و ۹۸ تخت کودکان نیز ویژه است و در کل ۴۵۶ تخت بیمارستانی برای کودکان زیر ۷ سال داریم.

وی با اشاره به اینکه درمان کودکان اقدام پایه ای است، افزود: با توجه به افزایش امید به زندگی در افراد جامعه، توجه ویژه به سلامت کودکان اهمیت خاصی دارد و توصیه به خانواده هایی که تحت پوشش بیمه پایه از جمله بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیستند  میشود که در اسرع وقت تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار