صبح امروز جمعی از معلولین استان هرمزگان با انتقاد از سیاست های مدیران دولتی در مقابل سازمان بهزیستی تجمع کردند.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 21 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از منابع مجلی، این تجمع از ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه در مقابل سازمان بهزیستی استان هرمزگان آغاز شد.
 
 فرشید معنائی مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز می گوید : حتی ابتدایی ترین نیازهای جامعه معلولین تامین نشده است و مدیران دولتی این سازمان پروازی هستند و توجهی به این قشر ندارند و در حال حاضر ۱۹۸ نفر معلول در بندرعباس در انجمن ضایعات نخاعی عضو هستند که تعداد این جمعیت در کل استان هرمزگان به ۳۷۰ می رسد.
 
وی می گوید : با این که سازمان بهزیستی در کل کشور مکلف به پرداخت یارانه و پرداخت هزینه های درمانی معلولین است ، سازمان بهزیستی استان هرمزگان حدود چهار سال است که یارانه این قشر را پرداخت نکرده و همین موضوع باعث مرگ دو نفر از این جمعیت در ۲ روز گذشته شده است.
 
 علیرضا مشهدی محمد و غلام دیو دار دو تن از معلولینی هستند که در دو روز گذشته به علت بی مهری های سازمان بهزیستی و نداشتن هزینه های درمانی به خاطر زخم بستر جان خود را از دست داده اند .
 
 مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان می گوید : مدیران دولتی این سازمان پروازی هستند و با گذشت چند سال از مدیریت آنها نه تنها فکری به حال اشتغال این قشر کار آفرین نشده اند بلکه بی کفایتی های انها جان معلولین را به خطر انداخته است.
 
معنائی با بیان اینکه هزینه های درمانی را با فعالیت در کارگاه حرفه آمیزی تولیدی تامین می کنیم افزود : مشکل رفت و امدهای شهری ، هزینه های بهداشتی و درمانی و یارانه که حق مسلم هر معلولی است در چهار سال گذشته پرداخت نشده و ما این اعتراض را تا اجرایی شدن خواسته هایمان ادامه می دهیم.
 
 با تجمع معلولین در مقابل سازمان بهزیستی خیابان اصلی آیت الله غفاری در بندرعباس به طور کامل مسدود شده است و با اینکه مسئولین این سازمان در اتاق هایشان قرار دارند توجهی به حرفهای این قشر نمی کند و حاضر به رسیدگی این مشکلات نیستند و نزدیک به دوسال است که جلسات و نامه نگاری های زیاد معلولین با مسئولین امر هیچ خروجی نداشته است.
 
 زهرا محمد حسینی از دیگر کارمندان انجمن ضایعات نخاعی می گوید : حدود یک سال است که قسط های خانه مسکن مهر را پرداخت می کنم و هنوز این خانه را دریافت نکرد ه ام و این مسئله به خاطر پرداخت نکردن پول بهزیستی است و مستاجر می باشم و این سازمان در استان هرمزگان عملا اقدامی در راستای حمایت از ما انجام نداده است.
 
 با تجمع ۳ ساعته معلولین در مقابل این سازمان و مسدود شدن خیابان آیت الله غفاری با حضور مامورین انتظامی و حضور نماینده معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان این تجمع خاتمه یافت و قرار بر پیگیری های این موضوع از استانداری هرمزگان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار