شهرداری بندرعباس مصمم است تا با فعال کردن چهار دستگاه آب شیرین کن تا دو ماه آینده برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر بندرعباس، میزان وابستگی آبیاری فضای سبز این شهر به آب شرب شهری را به صفر برساند.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 28 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان،‌ بحران آب در این استان هر روز فراتر از قبل گریبان مناطق و بخش های مختلفی از این استان را می گیرد و از آن جایی که تا پیش از این از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز این شهر استفاده می شد و اکنون با کمبود منابع آبی،‌ این محدودیت موجب از دست رفتن بخشی از فضای سبز شهر بندرعباس شده لذا شهرداری بندرعباس مصمم است تا با راه اندازی 4 آبشیرین کن در نقاط مختلف شهر، از آب دریا برای آبیاری فضای سبز استفاده کند.

در عین حال برخی از کارشناسان نیز استفاده از پساب فاضلاب برای این منظور را پیشهاد می کنند که در بندرعباس به علت بالای ایسی فاضلاب،‌ هنوز زمینه های لازم برای این منظور فراهم نشده و این بخش به سرمایه گذاری قابل توجهی برای رسیدن به آب سالم قابل استفاده در فضای سبز شهری دارد.

در همین زمینه سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به بحران آب تا پایان سال 94 آبیاری سنتی فضاهای سبز شهری جمع آوری می شود.
 
اکنون 80 درصد از فضای سبز شهری از آب شرب جدا و بیست درصد با آب شرب آبیاری می شوند.

مصطفی خادم افزود: میزان مصرف کنونی فضای سبز شهری از آب شهری حداکثر بیست لیتر در ثانیه است که با بهره برداری از این آب شیرین کن ها این میزان به صفر می رسد.

وی گفت : این چهار دستگاه آبشیرین کن با هزینه ده میلیارد ریالی شهرداری تهیه شده است و این آبشیرین کن ها در محدوده بلوار امام حسین، منطقه یک، دو و سه نصب می شود تا بتوان با استفاده از این ظرفیت ها،‌ بخشی از فضای سبز موجود در شهر بندرعباس را حفظ و حراست کرد.

نیاز به فضای سبز در هر شهری بخصوص در شهرهای ساحلی اهمیت فراوان دارد خصوصا آن که فضای سبز شهری نه تنها موجب زیبایی شهر است بلکه زمینه ساز آرامش روانی برای شهروندان نیز بشمار می رود و وجود فضای سبز و پارک ها در منطقه ای موضوعی مهم در حفظ روحیه آرامش در میان مردم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار