بامتصرفان اراضی‌ملی باقاطعیت برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: با تمام کسانی که برخلاف ضابطه ، قانون و شرع به اراضی ملی و طبیعی تعدی و تصرف نمایند با سرعت و قاطعیت برخورد می شود و این افراد در اسرع وقت با اشد مجازات مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۱۹۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 09 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی با حضور جمعی از قضات برگزار شد، اظهار داشت: تمام متصرفان بدانند که زیاده خواهی و دست اندازی به منابع طبیعی با واکنش شدید منابع طبیعی و دستگاه قضایی مواجه خواهد شد .

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: در سال جاری از تصرف بیش از 500 هکتار از اراضی ملی پیشگیری شده و 300هکتار از این اراضی هم با حکم قضایی رفع تصرف شده است .

رییس کل دادگستری با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی حامی و پشتیبان منابع طبیعی و اراضی ملی است ، گفت: در هرمزگان تعامل و ارتباط خوبی میان دستگاه قضایی و اداره کل منابع طبیعی برقرار شده و تاکنون مشکل مهمی در این خصوص نداشته ایم.

حجت الاسلام اکبری افزود: حدود 700 هزار هکتار از اراضی ملی در هرمزگان بصورت مشارکتی از سوی مرتعداران مورد حفاظت قرار می گیرد که این مهم در راستای مشارکت های مردمی در زمینه حفظ و نگهداری منابع طبیعی و اراضی ملی است .

از 15 تا 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم است.

از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و 900 هزار هکتارجزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار