رئیس بیمارستان پیامر اعظم(ص) قشم در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره انتقال زن باردار از بیمارستان، گفت: کارمان را به بهترین نحو انجام دادیم به طوریکه همه پرسنلی که آن شب در بیمارستان بودند، از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تقدیرنامه دریافت کردند.
کد خبر: ۱۸۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 22 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، بهمن پرویزی عمران درباره اتفاقات مربوط به یک بیمار در بیمارستان قشم که منجر به انتقال وی به بندرعباس شد، اظهار داشت: بیمارستان قشم دارای گرید یک مثبت است و امکانات بسیار خوبی دارد؛ اما نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را پشت این بیمارستان می‌زنند. ما در ماه حدود 300 زایمان بدون مشکل در این بیمارستان انجام می‌دهیم و اگر سری به بیمارستان ما بزنید، متوجه خواهید شد که مردم کاملا به ما اعتماد دارند.
 
وی افزود: برای مثال، پیش از این بانوان قشم برای مشکلات زنان به شیراز یا کرمان مراجعه می‌کردند؛ اما امروز همه آنها به این بیمارستان می‌آیند و این نشان‌دهنده پیشرفت و اعتماد آنها به بیمارستان است.
 
پرویزی در واکنش به اخبار منتشره درباره زنی که با شکم باز ساعت دو بامداد از بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم به بندرعباس منتقل و در نهایت جنین داخل شکمش سقط شد، اظهار داشت: این خانم با درد در ناحیه شکم به بیمارستان مراجعه کرد و پزشکان با معاینات اولیه متوجه شدند هموگلوبین این بیمار به شدت در حال کاهش است و سونو هم خون در داخل شکم را نشان می‌داد. در داخل شکم این بیمار تقریبا نیم لیتر خون وجود داشت که با این وجود احتمال مرگ این بیمار بسیار بالا بود.
 
رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم ادامه داد: پزشکان پس از مشاهده خون در داخل شکم بلافاصله دستور جراحی را صادر کردند و اگر هم آغاز عمل طول کشیده، دلیل آن تنها تثبیت فشار مریض بوده است؛ نه قصور یا کم کاری بیمارستان. در زمان عمل جراحی دو جراح، یک پزشک متخصص زنان و متخصص بیهوشی بالای سر بیمار حضور داشتند و این یعنی همه چیز برای عمل آماده بوده است.
 
وی افزود: این خانم بیماری نادری داشت. در کلیه این بیمار توموری وجود داشت که باعث متورم شدن و ترکیدن رگ و همین موضوع باعث خونریزی داخلی شده بود.
 
وی تصریح کرد: پزشکان ما با این عمل جراحی خونریزی را قطع کردند و فشار بیمار را از 6 به 12 رساندند. پس از عمل جراحی حال این خانم آنقدر خوب بود که با هوشیاری کامل از اتاق عمل بیرون آمد و شخصا با ایشان صحبت کردم.
 
رئیس بیمارستان قشم متذکر شد: ما وضعیت بیمار را تثبیت کردیم و در ادامه برای برداشتن تومور از درون کلیه باید این بیمار را به بندرعباس می‌فرستادیم چرا که اگر می‌خواستیم در قشم عمل کنیم، حتما باید کلیه به طور کل از بدن خارج می‌شد.
 
پرویزی عمران با اشاره به نحوه انتقال بیمار به بندرعباس که با انتقاد زیادی از سوی همراه مریض مواجه شده بود، عنوان کرد: نمی‌دانم چرا این آقا این صحبت‌ها را انجام داده است. وقتی می‌خواستیم بیمار را به بندرعباس انتقال دهیم، هوا طوفانی بود و تنها راه انتقال آمبولانس بود. ما در این آمبولانس یک جراح عمومی، یک پزشک ماما و یک تکنسین بیهوشی را به همراه بیمار اعزام کردیم. کجای دنیا این اتفاق می‌افتد؟! اما ما با توجه به شرایط بیمار این کار را انجام دادیم.
 
وی ادامه داد: در جایی گفته شده بود یک بیمار هم کف آمبولانس بود اما این هم درست نبود و در این آمبولانس تنها مریض به همراه تیم پزشکی حضور داشتند یا گفته شد که در آمبولانس اکسیژن نبود. باید بدانید درون بیمارستان قشم ما اکسیژن تولید می‌کنیم با این شرایط چرا نباید اکسیژن داشته باشیم.
 
رئیس بیمارستان قشم عنوان کرد: همه این‌ها را گفتم تا بدانید مشکلی از سوی بیمارستان وجود نداشته و ما کارمان را به بهترین نحو انجام دادیم به طوریکه فردای آن روز همه پرسنلی که آن شب در بیمارستان بودند، از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تقدیرنامه دریافت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار