استقرار موکب‌های چهارمحال و بختیاری در مسیر راهپیمایی اربعین آغاز شد

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: موکب‌های این استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین از روز جمعه در نقاط تعیین شده مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ 09 August 2024
علی کیانی روز جمعه افزود: این استان در راهپیمایی اربعین ۲۵ موکب دارد که از روز جمعه ۱۹ مردادماه استقرار این موکب‌ها آغاز شده است و به همراه موکب‌داران نیروهای امدادی، پرستار، پزشک و سایر عوامل خدماتی اعزام شده است.
 
وی به محل استقرار موکب‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع موکب‌های استان ۲ موکب در مسیر طریق‌العلماء، پنج موکب در کربلا و مابقی موکب‌ها در مسیر اصلی کربلا و نجف مستقر می‌شود.
 
مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ۲۵ موکب استان در راهپیمایی اربعین، سه موکب ویژه بهداشت و درمان است که پذیرش روزانه بیش از سه هزار نفر را دارد.
 
کیانی اضافه کرد: سه موکب نیز ویژه بانوان پیش‌بینی شده و مابقی موکب‌ها نیز مربوط به اسکان و تغذیه است.
 
وی توصیه کرد تا افرادی که کهولت سن دارند و یا از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برند از انجام سفر اربعین خودداری کنند و دیگر افرادی که شرایط جسمی مساعدی برای سفر دارند تا حد امکان گروهی سفر کنند و مراقب کودکان و بانوان باشند.
 
کیانی یادآور شد: موکب‌های استان تا یک روز بعد از اربعین حسینی به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند اما توصیه می‌شود زائران سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
 
پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداری حسینی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار