۴۲۰ واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌مناسبت هفته دولت سال‌جاری ۴۲۰ واحد مسکونی روستایی در این استان آماده بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷ 21 August 2024
به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایرنا، فرشید ریاحی سامانی تاکید کرد: این تعداد واحد مسکونی روستایی از محل طرح نهضت ملی مسکن ساخته و آماده بهره‌برداری شده است.
 
وی افزود: برای ساخت این تعداد از واحد‌های مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال تامین و هزینه شده است.
 
ریاحی تصریح کرد: در هفته دولت سال‌جاری همچنین ۷۴ طرح روستایی استان بهره‌برداری می‌شود که برای اجرای این تعداد طرح روستایی ۶۱۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تامین و هزینه شده است.
 
در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم استان سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.
 
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.
 
هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.
 
تاکنون ۵۶ درصد مسکن‌های روستایی استان مقاوم‌سازی و بهسازی شده است و تا سال گذشته ۵۴ درصد مسکن‌های روستایی استان مقاوم‌سازی و بهسازی شده بود که در یک‌سال اخیر این شاخص ۲ درصد افزایش پیدا کرد.
 
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال ۱۴۱۰ شاخص مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی چهارمحال و بختیاری به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.
 
در زمین‌لرزه سال ۱۴۰۰ شهرستان کوهرنگ ۴۹۶ واحد مسکونی بازسازی و سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی از تسهیلات تعمیراتی این حادثه بهره‌مند شدند و در سیل مانسون سال ۱۴۰۱ چهارمحال و بختیاری ۶۱۰ واحد مسکونی از تسهیلات احداثی و یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی از تسهیلات تعمیراتی استفاده کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار