واکسن آنفلوآنزا از نیمه دوم شهریور در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده واکسن آنفلوآنزا از نیمه دوم شهریور در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸ 29 August 2024

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایرنا، سمیه جوادی روز پنجشنبه افزود: توصیه می‌شود پس از توزیع واکسن آنفلوآنزا گروه‌های پرخطر از جمله مادران باردار، افراد دارای نقص ایمنی، کودکان زیر پنج سال، بیماران خاص و دیالیزی نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: از روز‌های پایانی شهریور تا اوایل آبان بهترین فرصت برای تزریق واکسن آنفلوآنزاست و با توجه به اینکه ویروس خطرناکی است و در ترکیب با ویروس کووید شدت بیشتری می‌گیرد از همین رو تزریق این واکسن برای گروه‌های پرخطر ضروری است.

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه موردی از ابتلا به تب دِنگی در استان تاکنون گزارش نشده است اظهار داشت: در تابستان امسال طغیان بیماری مشخصی در استان گزارش نشد.

بیماری آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌کند و به سه نوع ویروس آنفلوآنزا به نام‌های آ. ب. ث تقسیم‌بندی می‌شود.

بنا بر گزارش‌های پزشکی، علائم آنفلوآنزا با سرماخوردگی شباهت‌های زیادی دارد و به طور دقیق نمی‌توان علایم مجزایی برای این بیماری ذکر کرد، اما تب، درد عضلانی، اسکلتی، تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده می‌شود.

سال گذشته حدود ۶ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار