هزار پنل خورشیدی در بین خانوارهای عشایری چهارمحال و بختیاری توزیع شد

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: از سهمیه یک‌هزار و ۶۲۵ پنل خورشیدی پیش‌بینی شده برای این جامعه هدف تاکنون یک‌هزار دستگاه از سوی شرکت توزیع نیروی برق این استان تهیه و در بین جامعه عشایری توزیع شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲ 20 August 2024
به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایرنا، محمد محمودی افزود: با توجه به ضرورت و براساس مصوبه هیات دولت مبنی براینکه جامعه عشایری برای برخورداری از نعمت برق باید به پنل‌های خورشیدی مجهز شوند تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع نیروی برق استان برای تامین و توزیع این پنل‌ها منعقد شد.
 
وی اظهار داشت: برای توزیع پنل‌های خورشیدی در بین جامعه عشایری ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.
 
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر این سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده نیز ۵۳۴ دستگاه پنل خورشیدی در چهارمحال و بختیاری خریداری و براساس جمعیت عشایری هر شهرستان توزیع شد.
 
وی یادآور شد: براساس آخرین آمار سرشماری در زمان حاضر شمار خانوار‌های عشایری چهارمحال و بختیاری ۲۰ هزار خانوار است که تاکنون از این تعداد تنها ۲ تا سه هزار خانوار معادل ۳۰ درصد از نعمت پنل خورشیدی برخوردار شده و همچنان ۷۰ درصد دیگر از این جامعه از این نعمت محروم هستند.
 
ابلاغ ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر چهارمحال و بختیاری
 
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بند ب تبصره ۱۸ برای جامعه عشایری این استان ابلاغ شده است.
 
محمودی ادامه داد: تلاش می‌شود به محض بازشدن سامانه عشایری آن دسته از افرادی را که شرایط دریافت تسهیلات دارند پس از ثبت نام به بانک‌های عامل معرفی شوند.
 
وی اظهار داشت: سال گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات بند سه تبصره ۱۸ با نرخ چهار درصد و با بازپرداخت هفت ساله در بین آن دسته از جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری که در سامانه ثبتی مبنایی ثبت نام و تایید شده‌اند توزیع شد.
 
وی پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی با نرخ ۲۲ درصد نیز از دیگری تسهیلاتی است که براساس درخواست متقاضیان در اختیار جامعه عشایری استان قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار