کریمی قدوسی در گفتگو با افکار نیوز مطرح کرد؛

سوال از ظریف در مورد نقض برجام/ اعتراض بی فایده ایران فقط با نوشتن نامه و ایمیل

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقض مکرر برجام از سوی آمریکا و با بیان اینکه آقایان فقط به نوشتن نامه و ایمیل بسنده می کنند، گفت: آقای ظریف وزیر امور خارجه باید در این زمینه به مجلس پاسخگو باشد.
کد خبر: ۵۰۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 09 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین به نقل از افکار نیوز جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا از ظریف وزیر امور خارجه سوال کرده، گفت: وی باید در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا، به مجلس پاسخگو باشد.

وی افزود: آقای ظریف پس از رای اعتماد و حضور در کابینه دوازدهم نامه ای به موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع ابراز نگرانی درباره دیدار نماینده آمریکا در شورای امنیت با آمانو، می نوسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هدف ظریف از نگارش این نامه جلب توجه 1+5 به گام تازه ایالات متحده در تقابل با برجام (بازدید از مراکز نظامی ایران) و قطعنامه 2231 سال 2015 است و در آن متذکر می شود که اگر این اقدام آمریکائیها اصلاح نشود، چالشی برای اعتبار جهانی آژانس خواهد بود.

کریمی قدوسی تاکید کرد: سوال ما از آقای ظریف این است که نامه نگاریها تا کی ادامه خواهد داشت و تا چه زمانی آمریکا و اتحادیه اروپا به نقض حقوق ایران در توافق هسته ای ادامه خواهند داد و ایران تنها به نوشتن نامه و شکایت بسنده می کند یا با ایمیل اعتراض خود را منعکس می کند؟.

وی با بیان اینکه ظریف باید در این زمینه به مجلس و نمایندگان توضیح دهد، افزود: اقای ظریف باید پاسخ دهد که تا کنون قولهای شفاهی مقامات اروپایی مانند قولهای شفاهی جان کری چه دردی را از برجام دوا نموده است؟.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه باید پاسخ دهد که آیا زمان آن نرسیده که سیاست تعامل با آمریکا و اروپا در خصوص نقض برجام را تغییر دهید؟.

کریمی قدوسی افزود: اینجانب هفته گذشته سوالات را تحویل هیئت رئیسه مجلس دادم که طبق آئین نامه داخلی مجلس این سوال به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع می شود و وزیر باید با حضور در کمیسیون به این سوالات پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: نامه نوشتن و ایمیل زدن فایده ندارد و دولت باید به مجلس پاسخ دهد که در خصوص نقض مکرر برجام چه تدابیری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار