استاندار قزوین:

پرهیز از مطالبه ناحق شهریه/ آموزش و پرورش از سیاست زدگی دور شود

استاندار قزوین گفت: مطالبه ناحق شهریه در مدارس نباید رخ دهد و کسانی که شرایط مالی مناسبی ندارند نباید به اجبار شهریه پرداخت کنند.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹ 08 September 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا، محمد مهدی اعلایی در سومین نشست شورای آموزش و پرورش که پیش از ظهر یکشنبه در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص مدارس غیرانتفاعی داخل شهر که سبب ایجاد ترافیک شهری شده لازم است با مالکین این مدارس جلساتی برگزار شود تا ضمن طرح مسئله در راستای مرتفع شدن آن تدابیری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: پس از تخلیه مدرسه پاسداران سابق لازم است برای تکمیل پروژه دولتخانه صفوی این مکان به میراث فرهنگی واگذار شود تا طبق برنامه‌ریزی انجام شده از این مدرسه به عنوان موزه فرهنگ و گردشگری استفاده شود.

این مسئول تاکید کرد: مطالبه ناحق شهریه در مدارس نباید اتفاق بیفتد و کسانی که شرایط مالی مناسبی ندارند نباید به اجبار شهریه پرداخت کنند اگرچه کمک و مشارکت مردم در مدارس و حوزه آموزشی بسیار مطلوب است، اما نباید جنبه اجبار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله نظارت بر شهریه مدارس غیرانتفاعی باید جدی گرفته شود عنوان کرد: برای تکمیل پروژه استخر شهید رئیسی نباید کار متوقف شود و لازم است هرچه زودتر تأمین بودجه از جانب سازمان برنامه بودجه اتفاق بیفتد.

اعلایی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌ها در حوزه آموزش و پرورش ناشی از سیاست زدگی است تشریح کرد: آموزش و پرورش باید به دور از سیاست زدگی و با تکیه بر نظام حرفه‌ای و نگاه علمی در تربیت نسل‌ها گام بردارد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در واقع اولویت اصلی آموزش و پرورش زدودن سیاست زدگی است به گونه‌ای که انتصاب مدیران و و دست‌اندرکاران باید بر اساس صلاحیت علمی و تجربی باشد و به هیچ وجه سلایق سیاسی در این حوزه لحاظ نشود.

وی خاطرنشان کرد: برای جشن آغاز سال تحصیلی استفاده از سخنرانان و چهره‌های سیاسی و نظامی یک امر کلیشه‌ای است که البته با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی معمولاً جشن‌های آغاز تحصیلی جنبه دفاع مقدس پیدا می‌کند که توصیه ما این است مسئله دفاع مقدس در مدارس به طور جدی و جداگانه پیگیری شود و جشن آغاز سال تحصیلی به دور از مسائل سیاسی باشد.

این مسئول در پایان گفت: استفاده از چهره‌های فرهنگی، نخبگان، مدال آوران المپیک، چهره‌های علمی و المپیادی، الگو‌های ورزشی و فرهنگی چه بسا دانش آموزان موفق و رتبه‌های برتر کنکور در جشن‌های آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان بسیار خوشایند و مناسب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار