مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۹۲ درصد دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی ثبت نام کرده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی ثبت نام کرده‌اند و توزیع کتاب از شهریورماه آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱ 08 September 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از مهر، نقی سیاهکالی مرادی در سومین نشست شورای آموزش و پرورش که پیش از ظهر یکشنبه در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه گذشته مصوباتی از قبیل آماده سازی و بازگشایی مدارس در مهرماه بود که ضمن هماهنگی‌های انجام شده با سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم توسط شورای آموزش و پرورش انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بااشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بازگشایی مدارس مناطق بیان کرد: در حوزه آسفالت محوطه مدارس، آموزش و پرورش نیاز‌های لازم را احصا کرده به اداره نوسازی مدارس تحویل داده است و بنا شده که آسفالت تعدادی از مدارس طبق مصوبه توسط شهرداری انجام شد.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه و تجهیز موزه فرهنگی طی هماهنگی با اداره کل گردشگری استان مکاتباتی با سازمان گردشگری کشور برای تأمین بودجه موزه انجام شد.

این مسئول ضمن تاکید به تأسیس کافه معلمان و محل اسکان معلمان در مدرسه دیانت بیان کرد: در راستای بازگشایی مدارس ۹ کارگروه در آموزش و پرورش وجود دارد که طبق آمار کارگروه نیرو انسانی ۲۳ هزار و ۵۶۹ دانش آموز وجود دارد که تاکنون ۱۹ هزار ۹۳۶ دانش آموز در مدارس ثبت نام شده‌اند.

وی بااشاره به وجود ۱۲ هزار معلم ادامه داد: وظیفه کارگروه کیفیت بخشی، آموزش و ثبت نام است که تاکنون وضعیت ثبت نام اتباع به طور شفاف مشخص نشده و وضعیت ۷ هزار و ۶۰۰ اتباع مشخص نیست که البته خانواده‌های این دانش آموزان نیز تمایلی به ثبت نام ندارند، اما تعیین و تکلیف ثبت نام این دانش آموزان نیز به زودی مشخص خواهد شد.

وی با تاکید براینکه برگزیدگان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به مدارس معرفی شدند مطرح کرد: تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی ثبت نام کرده‌اند و توزیع کتاب از شهریورماه آغاز شده است.

این مسئول ابراز کرد: برنامه نمادین بازگشایی مدارس برای مقاطع پیش دبستانی ۲۶ شهریور، پایه اول ۲۷ شهریور، متوسطه اول ۲۸ شهریور و زنگ مهر و ایثار در اول مهر ماه در مدارس استان به صدا در می‌آید.

وی با بیان به اینکه ۳۴ هزار دانش‌آموز در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند ابراز کرد: متأسفانه تاکسیرانان در خصوص سرویس حمل و نقل مدارس استقبال نمی‌کنند.

سیاهکالی در پایان گفت: پروژه‌هایی از جمله تعدادی از مدارس در مناطق آوج، آبیک، البرز، حصار خروان، خرمدشت، ضیا آباد، الموت غربی، تاکستان، آق بابا، بویین زهرا، روستا کپک، شیشه و قلعه که بنا بود تا اول مهرماه بهره برداری شود، در مهرماه سال جاری بهره برداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار