استاندار قزوین بر استفاده از روشهای نوین آبیاری تاکید کرد

استاندار قزوین بر استفاده از روشهای نوین آبیاری تاکید کرد و گفت: روش های نوین کشت و آبرسانی راهکار مقابله با تهدید خشکسالی و کم آبی در استان است.
کد خبر: ۵۰۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 04 October 2017

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه شنبه در جمع مردم منطقه کوهین و قاقازان با اشاره به موضوع کم آبی این منطقه افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خدمات زیادی به مردم روستاها و شهرها برای آبرسانی صورت گرفته و دولت دوازدهم نیز رویکرد مناسبی در این خصوص دارد.
وی افزود: رویکرد جدید دولت برای آبرسانی به روستاها و شهرهای یک منطقه تعیین یک منبع بزرگ آب براساس حوزه آبریز است که می تواند در درازمدت و به صورت مستمر پاسخگوی نیازهای آن منطقه باشد.
زاهدی با تشریح سیاست تبدیل تهدید به فرصت ادامه داد: ما در کشور با مشکل آب و خشکسالی شدید مواجه هستیم و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تهدید خشکسالی را به فرصت تبدیل کنیم.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در حوزه زندگی و اقتصاد نیز باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، آن چنانکه تحریم ها و جنگ تحمیلی را به فرصت تبدیل کردیم.
وی افزود:باید در کشاورزی نوع محصول و بذر را به سوی کشت های کم آب بر هدایت کنیم تا بتوانیم میزان مصرف آب را در کشت مدیریت نمائیم.
استاندار قزوین ادامه داد: همچنین باید شیوه های بهره برداری از آب و آبرسانی به مزارع را نیز اصلاح کرده و با روش های جدید از اتلاف آب جلوگیری نمائیم.
زاهدی خاطر نشان کرد: در کشاورزی سنتی آب هدر رفته و قیمت های پنهان در تولید محصولات در نظر گرفته نمی شود و توجه نمی شود که برای تولید یک کیلو هندوانه هفتاد هزار ریال آب در کشور هزینه می شود .
این مسئول افزود: در مصارف بهداشتی و شرب نیز باید تلاش کنیم تا به اهداف ترسیم شده دست یافته و نگرانی مردم برای آب شرب آینده را رفع نمائیم.
وی در خصوص شهرک صنعتی در حال احداث کوهین نیز گفت: موقعیت جغرافیایی این منطقه به گونه ای است که هم از لحاظ کشاورزی، صنعت و گردشگری امکان توسعه دارد و نباید مزیت های این منطقه را نادیده گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه کربلا افزود: زشتی ها و پلیدی های بسیاری در صحنه کربلا اتفاق افتاد ولی زیبایی های آن بیشتر از زشتی ها بود و حضرت زینب ( س) چیزی جز زیبایی در کربلا ندیدند.
استاندار قزوین ادامه داد: آنچه در کربلا اتفاق افتاد از ابزارهای خسارت و تهدید بود و هیچ صحنه ای خسارت بارتر از حادثه کربلا در تاریخ نداریم اما حضرت زینب از این تهدید به عنوان یک فرصت برای رسوا کردن دشمن استفاده کرد و حسرت یک آه را به دل یزید گذاشت.
وی اضافه کرد: حرکتی را که حضرت زینب آغاز کرد و بعد سایر ائمه معصوم ادامه داند تا به امروز عاشورا را زنده نگه داشته و انقلاب اسلامی هم با درس گرفتن از عاشورا به این نقطه رسید.
کوهین در فاصله 50 کیلومتری شهر قزوین واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار