اگر جوانی مانند مجری برنامه آتی سالن صبا در خیابان برقصد، دستگیر نمی‌شود؟
چند روز است که در فضای مجازی خبر دو برنامه به اصطلاح طنز در مشهد و شاندیز در عید سعید فطر منتشر شده است.
کد خبر: ۶۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸ 13 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، ظاهرا این بار اول نیست که این گروه در مشهد برنامه اجرا می‌کند، فقط این دفعه پیشروی کرده و از «شاندیز» به «سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی» رسیده‌ است!

از شیوه تبلیغات و محل برگزاری این برنامه – سال صبای صدا و سیمای خراسان رضوی – و پوستر برنامه هم مشخص است، که این برنامه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مجوز گرفته است.

جُنگ طنز سالن صبا در عید فطر را مستقیم از صدا و سیما پخش کنید

آنچه مشخص نیست ملاک و معیار بعضی از مسئولان فرهنگی شهر است! باید به جد پرسید آیا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از محتوای برنامه‌های قبلی این گروه مطلع است؟ خراسان دیار فردوسی است، سرای اخوان و شفیعی و صدها شاعر و اندیشمند. شایسته بود به او می‌گفتید مشهد جای بی‌ادب‌ها نیست که «ادب مرد به ز دولت او».

آیا تمسخر شعر فارسی و زشت‌گویی و بی‌ادبی زیبنده این شهر است؛ برای نمونه، مسئولان فرهنگ این شهر می‌دانند که سوژه خنده یکی از برنامه‌های این فرد هنرناشناس کلمه «گزیده» در بیت «کم گوی و گزیده گوی چون دُر را» بوده و وقیحانه این کلمه را مقابل مخاطب واژگان دیگری! ادا می‌کرده است؟ آیا قرار است مردم فرهیخته مشهد با فرزندان خود در پایان ماه مبارک رمضان به تماشای تمسخر ادب فارسی بروند؟ تکریم فرهنگ و ادب این سرزمین این گونه است؟

چرا جامعه را دچار تناقض‌های تهوع آور می‌کنیم؟ رقصیدن شاخ و دم دارد؟! دست کم بعلت حرکات ناشایست این فرد در برنامه‌های قبلی نباید به او مجوز اجرای برنامه در شهر ادب «مشهد مقدس» داده می‌شد؛ کار سختی نبود اگر مسئولان محترم صادرکننده مجوز پیش از تصمیم‌گیری سری به سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو (مانند آپارات) می‌زدند و فقط نام این فرد را جستجو کنند تا با عناوینی چون «رقص فوق‌العاده ...» مواجه شوند. اگر حرکات ناشایست این فرد را جوانی مثلاً در چهارشنبه آخر سال یا ... در خیابان و ییلاقات شهر و ... انجام دهد، دستگیر نمی‌شود؟

حتماً به مجاز بودن این برنامه ایمان دارید که برایش مجوز صادر کرده‌اید؛ چرا تعداد محدودی شاد شوند؟! مردم استان را خوشحال و این «جُنگ طنز» را مستقیم از شبکه استانی پخش کنید! در سالن صبا هم که هست و پخش آن امکان ویژه‌ای نمی‌خواهد.

آیا مسئولانی که مجوز چنین برنامه‌ای را صادر کرده‌اند حاضرند با نوامیس خود در این جلسه حضور یابند و شنونده جملات دوپهلوی این بی‌هنر در مورد «اوکی دادن» باشند؟ (اوکی یا بفرما)

اگر رقص و بی‌ادبی و ... را از برنامه او حذف کنید، چیزی باقی خواهد ماند؟

آیا رقص و موسیقی این فرد مصداق «موسیقی بد» نیست که آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار اخیرشان با معاون فرهنگی-اجتماعی  شهرداری مشهد، به آن اشاره و گفتند: مقابله با موسیقی بد، کوبیدن جلوی خاکریز است.

اگر به هیچ یک از پرسش‌های بالا پاسخ نمی‌دهید، دست کم برای افکار عمومی روشن کنید که چه نسبتی بین این برنامه و پایان ماه مبارک رمضان وجود دارد؟ فرهنگ قرآنی که نمایشگاه «قرآن و عترت» به دنبال ترویج آن بود چه نسبتی به این مسخرگی‌ها دارد؟ چرا عید سعید فطر برای چنین برنامه‌ای انتخاب شده است؟

مسعود سلطانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
متاسفانه صدا و سیمای خراسان رضوی نیز به تازگی در ترویج این منکرات یکه تاز میدان شده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار