جای آن است که خون موج زند در دل لعل...
از تاکید حجة الاسلام حائری شیرازی مبنی بر اینکه«در بحث موسیقی باید مواظب بود با احتیاطات،مردم و به خصوص جوانان را به دین بدبین و دین را در نظر ایشان دشوار و غیرفطری جلوه ندهیم» تا تایید مجوز عرض‌اندام به لودگی و عرضه اجناس جعلی در فضای هنری در مشهد.
کد خبر: ۶۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 17 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، در هفته گذشته چند اتفاق فرهنگی و غیرفرهنگی رخ داد:


  • اوائل هفته گذشته تبلیغات جُنگ طنزی که قرار است در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شود، در رسانه‌ها منتشر شد. شناخت این گروه و محتوای برنامه‌های آنها کار دشواری نیست و با مراجعه به پایگاه اینترنتی آپارات ده‌ها کلیپ از کارهای آنها قابل مشاهده است.( نه صرفا کلیپی که متولیان این برنامه مدعی پاستوریزه بودن آن را دارند!)

  • در روزهای اخیر مطلبی از حجة الاسلام محمدحسن حائری شیرازی درباره «جایگاه موسیقی در فقه وسیره مواجهه امام راحل با این مقوله» منتشر شد که در انتها تاکید شده بود: در بحث موسیقی هم باید مواظب بود با احتیاطات مردم علی الخصوص جوانان را به دین بدبین و دین را در نظر ایشان دشوار و غیرفطری جلوه ندهیم.

  • پنجشنبه شب - یعنی همین دیشب - هم سالار عقیلی و همسر هنرمندش مهمان «خندوانه» بود؛ فرهیخته‌ای که حتی درخواست رامبد جوان برای جمله سازی با کلمات بی‌ربط، را هدفمند پاسخ داد وقتی گفت که یاد خاطره‌ای از ملک‌الشعرای بهار افتاده ؛ که در محفلی ادبی فردی به ملک‌الشعرا میگوید باید با چهار کلمه آینه، ارّه، کفش و غوره بداهه‌گویی کنید و رباعی بسازید. ملک الشعرا هم سریع این رباعی را می‌سراید که: چون آینه نور خیز گشتی، احسنت - چون ارّه به خلق تیز گشتی، احسنت / در کفش ادیبان جهان کردی پای- غوره نشده مویز گشتی احسنت.

***
خوب است به یاد داشته باشیم که همسر خواننده محبوب (سالار عقیلی) که نوازنده چیره‌دستی است، در کنسرتی که اواخر دی‌ماه سال گذشته در طرقبه (و نه مشهد) برگزار شد، از سن پایین آورده شد! و اجازه حضور روی سن و نواختن پیانو نیافت.

اما قرار است روز عید سعید فطر فردی روی سن سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی آنهم با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور یابد که هنرش! بی‌ادبی و تقلید و رقص و ... است.

قربانی و عقیلی اجازه اجرای صحنه‌ای ندارد، اما سالن صبا پذیرای مسخرگان می‌شود

اوائل اسفند سال گذشته کنسرت علیرضا قربانی هم که قرار بود در گلبهار (و نه مشهد) اجرا شود، لغو شد.

اما قرار است فردا و در روز عید بندگی فردی روی سن سالن صبا ظاهر شود که اگر بیرون سالن و مثلاً در شب چهارشنبه آخر سال جوانی حرکات او در برنامه‌های قبلی این گروه را انجام دهد، قطعا دستگیر خواهد شد!

قربانی و عقیلی اجازه اجرای صحنه‌ای ندارد، اما سالن صبا پذیرای مسخرگان می‌شود

الحق که وقتی فضایی برای پرواز سیمرغ نباشد، مگس‌ میدان‌دار می‌شود و بازار بنجل‌فروشان در غیاب هنرمندان گرم؛ هنگامی‌که این شهر پذیرای علیرضا قربانی، حسام‌الدین سراج، سالار عقیلی و محمد اصفهانی و ... نیست، باید منتظر لودگانی باشیم که روی نمایش‌های تخت حوضی (روحوضی) را سفید کرده‌اند و با بی‌نزاکتی و پرده‌دری و رقاصی و تقلید از خوانندگان لس‌آنجلسی و بالیوودی تلاش در جذب مخاطب دارند.

مسئولان گرانقدر فرهنگی شهر و استان، به‌ویژه اعضای گرامی شورای فرهنگ عمومی استان، به هوش باشند که وقتی از ارائه کالای مرغوب فرهنگی – هنری ممانعت می‌شود و فضای مناسبی جهت عرضه آن فراهم نمی‌آید، عرصه برای متقلبان بنجل‌فروشی محیا می‌شود که متاع عاریتی و کم‌قیمت خود را عرضه کنند. آنکه در این میان بیش از همه آسیب می‌بیند و متضرر می‌شود، مصرف‌کننده این کالای تقلبی است که هم بهای کالای اصل را پرداخته و هم پس‌رفت کرده است.

کسانی که برای نفع مادی خود سطح توقع و انتظار فرهنگ شهر و ذائقه هنری شهروندان را تا حد تقلید از خوانندگان لس‌آنجلسی و رقاصی بدکاران و بدنامان تنزل می‌دهند، به فرهنگ و هنر این شهر خیانت می‌کنند، و آیا به راستی کسانی که دانسته یا ندانسته ، نام این کار را «ادخال سرور فی قلوب المومنین» می‌نهند، اگر جاهل نباشند ؛ سفسطه باز یا شیّاد نیستند؟!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
شما چطور حزب اللهی هستی که
«انتقاد فرزند آیت الله حائری از آیت الله علم‌الهدی درباره اظهاراتش درباره کسانی که به کنسرت می روند.»
رو منتشر کردی.
فکر کردم با دغدغه حاج آقا علم الهدی درخصوص مطرب ها موافقی!
نویسنده نان به نرخ روز خور
علی شاهی
|
United States
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
امام جمعه مشهد هیچ وقت نگفتن با موسیقی و کنسرت مخالفن
گفتن حواشی یی داره که با اونها مخالفن دوست عزیز داغ!
حداقل مواضع خودتون را به ایشون نسبت ندید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
شانتاژ به معنی واقعی کلمه یعنی همین.
بجز یک ... کسی نمیتونه این مطالب رو منتشر کنه!
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
از اینکه انصاف را رعایت کردید و به موقع امر به معروف میکنید ممنون هستیم نگران شب پره ها نباشید که درخشش کاذب دارند و نور حقیقت که بتابد رسوا می شوند ... متشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
سلام. جانا سخن از لسان ما میگویی. الحق والانصاف به نکات دقیقی اشاره فرمودید. این جریان که جنابعالی مطرح نمودید دیر زمانی است سایه شوم خود را بر حوزه هنر در مشهد افکنده است و به بهانه موجود مرقد شریف امام هشتم مردم این شهر را از حق مسلم خود محروم کرده است و روح هنر را در اذهان این مردم کشته است. اگر کار اقایان اصفهانی عقیلی و قربانی با شان امام هشتم منافات دارد این مشکل تهران و اصفهان وقت مشهد ندارد. یعنی تهران سرزمین آقا امام زمان نسیت و مشهد هست یا کشش انوار قدسی امام هشتم فقط تا گلبهار و طرقبه محدود میشود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
تهران سرزمین آقا امام زمان نیست و مشهد هست؟؟؟ یا کشش انوار قدسی امام هشتم فقط تا گلبهار و شاندیز محدود میشود؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
اینقدر از این اخباری که انتشار میدین بدم میاد که نپرس، از زمانی که امام جمعه مشهد حرف از لغو کنسرت ها زدن ما هم از مسائل شدید دینی که ایشون مطرح می کنند بدمون میاد، چرا باید مشهد به حرف امام جمعه باشه؟ چرا نباید در مشهد کنسرت برگزار بشود مگر ما با بقیه مردم ایران چه فرقی داریم؟ برین از بقیه شهرها یاد بگیرین که کنسرت برگزار میکنن و دل مردم رو به دست میاورند رضایت مردم یعنی گامی مثبت در جهت همراهی کردن مردم با دولت مثل حضور پرشور زنان و دختران در کنار مردان و پسران در زمان انتخابات، پس اگه لودگی هست حتما بی حجابی زمان انتخابات هم لودگی هست؟ چرا پس زمان انتخابات دائم از دختران بی حجاب و زنان عکس میگیرین و منتشر میکنین بعد حالا جلوی کنسرت ها رو میگیرین، چرا باید همش در عزا و ماتم باشیم؟ حالا یک هنرمند یک کار هنری رو انجام داد تا دل مردم شاد بشه رو که نباید به این حرف ها رسوند، تابناک بی خیال این موضوعات بشو و تو رو خدا همپا با کلام های امام جمعه مشهد نشو، این چه رسمیه که پیش گرفتی و دائم از لودگی حرف میزنی، اینقدر تندرو نباش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار