موسسه فرهنگی هنری خورشید حکمت پارس در خصوص جُنگ طنز روز عید فطر در سالن صبا جوابیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 13 July 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، پس از انتشار دو مطلب انتقادی تابناک در مورد جُنگ طنز در روز عید سعید فطر، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری خورشید حکمت پارس جوابیه‌ای ارسال کرد که بی‌کم و کاست منتشر می‌شود. قطعا پاسخ این جوابیه به موقع داده خواهد شد.


به نام خداوند بخشنده و مهربان

حضرت امام صادق(ع): « خیر الناس قضات الحق »

جناب آقای محمودی

مدیر مسئول محترم سایت خبری تابناک خراسان رضوی

باسلام و ادای احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

امام محمد باقر (ع) : ( در نزد خدا عبادتی محبوب تر از شاد کردن مومنان نیست )

نظر به اینکه در تاریخ 21/4/94 خبری با عنوان « لودگی و هجو در سالن صبا به مناسبت عید فطر ! » را منتشر نموده اید ، اینجانب به مدیرعاملی موسسه فرهنگی هنری متولی این برنامه شادی آفرین سالم و خانوادگی جوابیه ای برای روشن شدن اذهان عمومی و حضرتعالی به شرح ذیل تقدیم می نمایم ، امید است که با انتشار این پاسخ ، شهروندان فهیم مشهد مقدس به اشتباه بودن اطلاعات خبر مذکور پی ببرند :

1- همانطور که در خبر اشاره شده است ، اجرای برنامه طنز فوق دارای مجوزهای لازم و رسمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره محترم نظارت بر اماکن عمومی است ، این بدین معناست که استعلام هنرمندان انجام شده ، محتوای برنامه شامل فیلم های قبل بازبینی شده و ممیزی های لازم اعلام گردیده است و برنامه توسط کارشناسان مربوطه مناسب اجرا در مشهد شناخته شده است .

2- موسسه فرهنگی هنری متولی این برنامه ، همواره دارای دغدغه های فرهنگی بوده و در حوزه های مختلف فرهنگی هنری فعالیت های ارزنده و ارزشی داشته است و موسسه با خط قرمز ها در حوزه فرهنگ آشناست . یکی از رسالت های موسسات فرهنگی هنری برگزاری جشن های شادی آفرین سالم است که در این برنامه ها ، تمام اعضای خانواده در کنار هم حضور می یابند و علاوه برآنکه در زندگی مجازی زده امروزی به تحکیم خانواده ها می انجامد ، نشاط سالم را به جامعه تزریق می کند و حاصل این نشاط اجتماعی ، بهبود فعالیت های شهروندی و کاهش جرم و جنایت است .

3- هرگز هیچ فرد ، ارگان و موسسه ای که در اجرای این برنامه سهیم است ، جایگاه مقدس مشهد را با جای دنیا دیگر اشتباه نگرفته اند. اما قرار نیست که شهری مقدس شهروندانی عبوس و غمگین داشته باشد . مگر نشنیده اید آیات و روایات متعددی که بر شاد بودن و شاد کردن تاکید می کنند .

امام محمد باقر (ع) : ( در نزد خدا عبادتی محبوب تر از شاد کردن مومنان نیست )

در ارتباط با جامعه با نشاط رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) هم بارها رهنمود هایی داشته اند. ازجمله می فرمایند: « یقینا یکی از ضروریات جامعه لبخند است و زندگی بهشتی با لبخند است . اگر با چهره خودتان می توانید به جامعه شادی بدهید ، باید این کار را بکنید. »

4- هیچگاه فرد یا ارگان یا موسسه ای تصور نکرده اند مشهد منطقه آزاد است و به همین دلیل است که با آگاهی و هنرمندی هنرمندان و تدبیر موسسه متولی و ارگان های ذی صلاح به گونه ای روی محتوای نمایشی که سال ها قبل در کیش اجرا شده است ، ممیزی و اصلاحیه خورده است که هم مخاطبین را شـاد و راضـی نگه می دارد هم دارای پیام های فرهنگی است و هم از رقص و موسیقی مبتذل و بی ادبی و پرده دری در آن خبری نیست و بار دیگر تاکید می گردد فیلم کامل این اجرا موجود است.

5- قطعات نمایشی طنز کوتاهی که قرار است توسط این گروه برگزار شود به هیچ عنوان شامل اجرای بی محتوا ، رقص ، موسیقی مبتذل ، بی ادبی و پرده دری نیست و اتفاقا دارای پیام های فرهنگی ارزشمندی هم می باشد. برای اثبات این ادعا مستندی غیرقابل انکار بصورت فیلم وجود دارد ، که اگر نویسنده قبل از انتشار خبر مذکور ، این فیلم را دیده بود ، هرگز خبر فوق را منتشر نمی کرد. و دقیقا همین محتوا به تایید اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و قرار است در تاریخ مذکور اجرا شود. این برنامه عینا و دقیقا در 2 سانس در تاریخ 12 خرداد در شاندیز و در حضور مراجع امنیتی ، انتظامی ، قضایی و نظارتی برگزار گردید و مورد تایید ایشان قرار گرفت . با استناد به فیلم کامل و بدون مونتاژ آن برنامه که هم اکنون موجود است ، حتی سر سوزنی از موارد بی محتوایی که ذکر شده به چشم نمی خورد .

به عنوان مثال در این فیلم خواهید دید که چگونه این گروه ، شهروندان را تشویق می کنند که از این پس جک هایی را که دشمنان ایران متحد به قومیت ها نسبت می دهند را منتشر نکنند و پیام های فرهنگی دیگر ... ، که بهتر است فیلم را ببینید و بهتر آنکه در برنامه حضور یابید و ضمن قرار گرفتن در فضایی سالم و شاد،از پیام های فرهنگی برنامه بهرمند گردید، بنده مطمئن هستم که شما اجرای این برنامه را هم همانند خندوانه تحسین خواهید کرد .

6- این نمایش کوتاه طنز مدت هاست در منطقه آزاد کیش اجرا نمی گردد و با تغییرات چشمگیری هر شب در تهران بر روی صحنه می رود و مورد استقبال خانواده هاست.

باید بدانید که حکمت این برنامه شاد، آوردن لبخند بر لبان مومنانی است که در شرایط امروزی به شدت به این لبخندها نیاز دارند و شاید اگر حاصل این برنامه های خانوادگی سالم، ما را به جامعه ای آرمانی نرساند، کمی نشاط به خانه و کاشانه مردمان این شهر می افزاید.

بار دیگر تاکید می گردد فیلم آخرین اجرای این گروه در شاندیز معیار اجرای بعدی این گروه در مشهد است و خالی از تمام موارد هجوی و لودگی است ، که تابناک اشاره کرده است.

در پایان امیدواریم که همگی فعالان و دلسوزان عرصه فرهنگ و هنر بتوانند خدمتی شایسته به شهروندان ایران اسلامی و مشهد مقدس نمایند و درکنار همه فعالیت های ارزشمند فرهنگی ، شادی سالم را به جامعه و خانواده ها هدیه کنند. همچنین برای دست اندکاران سایت تابناک خراسان رضوی آرزوی توفیق روزافزون را می نماییم.

باتشکر

موسسه فرهنگی هنری خورشید حکمت پارس

مدیرعامل : وحید محمودی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حزبا الله هم الغالبون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
خجالت بکشید آقای مدیر عامل
یعنی دعوت ازین آقای لوده و بی خرد صرفا بخاطر ارزش های اجرا و محتوایی است و بحث سود اصلا مطرح نیست؟؟؟
بحث دریدن جامعه چی؟؟
شرم انسان میاد با دیدن این پیام ها .
بهتر اینه جلوی این نمایش ها گرفته بشه و گرنه هیات من الذله .
در پایان دعوت کردین برای دیدن نمایش...
حتما خدمت می رسیم آقای مدیر عامل..مبادا اثری از توهین به ساحت مقدس شهر مشهد رو اونجا مشاهده کنیم.... مبادا
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
دوست عزیز مشهد شهر شما نیست و شهر مردم مشهد است. این مردم هستند در چهارچوب قانون تصمیم میگیرند. شما گفتارتون شبیه مومنان نیست بلکه بیشتر به گفتار گروه های تندرو مانند داعش شبیه است و در انتها حزب الله هم الغالبون اما در مورد آنکه مصداق حزب الله کیست بحث زیاد است.
علی متولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
آقایون سود مدار خجالت بکشید
مشهدالرضا پایتخت معنوی جهان اسلام را چه به این قرطی بازیها
الحمدلله مردم مشهد کم جایی برای شادی ومفرح ندارند
بروید همون جاهایی که شأن این برنامه و مجری اش هست آنرا اجرا کنید
حسين زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
وجود مباك امام رضا ع در مشهد بايد باعث شادي م نشاط باشد آنانكه اين وجود نازنين را بهانه اي براي افسرده كردن مردم ميدانند نه بويي از اسلام برده اند ونه شناختي از اين امام رحمت دارند . اسلام دينيست كه پيامبر آن براي شاد كردن دل كودكان صداي بع بع در مياورد و كودكان را بر پشتش سوار ميكرد دشمنان تندروي اسلام لطفا به هوش باشند
حسين زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
وجود مباك امام رضا ع در مشهد بايد باعث شادي م نشاط باشد آنانكه اين وجود نازنين را بهانه اي براي افسرده كردن مردم ميدانند نه بويي از اسلام برده اند ونه شناختي از اين امام رحمت دارند . اسلام دينيست كه پيامبر آن براي شاد كردن دل كودكان صداي بع بع در مياورد و كودكان را بر پشتش سوار ميكرد دشمنان تندروي اسلام لطفا به هوش باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار