استاندار خراسان جنوبی گفت: استراحتگاه‌های نوروزی در سطح محور‌های خراسان جنوبی تقویت شوند.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 19 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز سه شنبه ۲۹ اسفند در جلسه ستاد خدمات سفر استان با بیان اینکه، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای طرح‌های نوروزی و خدمات سفر همکاری و تعامل داشته باشند، خاطرنشان کرد: ایجاد استراحتگاه‌های موقت از جمله موارد کلیدی در خدمات سفر برای استان است که اگر نادیده گرفته شود اثر مطلوب خود را نخواهد داشت، لذا دستگاه‌های متولی باید در خصوص ۳۴ نقطه تعیین شده برای راه اندازی استراحتگاه تصمیم گیری کرده و مشکلات تأمین سوخت، آرد، برق و آب را رفع کنند که سیاه چادر‌ها فردا فعال شوند.

به گزارش ایسنا، وی خواستار مطالبه گری فرمانداران برای استقرار سیاه چادر‌ها شد و افزود: سیاه چادر‌ها بسیار کلیدی هستند و فرمانداران باید به صورت جدی پیگیر این مهم باشند.

استاندار پیش بینی و استقرار جرثقیل برای مواقع بروز حوادث بین راهی را ضروری خواند و افزود: مسئول ساماندهی و نظارت بر سرویس‌های بهداشتی فرمانداران هستند و باید این سرویس‌ها بهسازی، مرمت، تکمیل و تجهیز شوند.

قناعت خواستار برپایی بازارچه‌های عرضه صنایع دستی در شهرستان‌ها شد و افزود: نمازخانه‌های بین راهی برای صرف افطار و اقامه نماز مسافران در محل کمپ‌ها پیش بینی شود و محل‌های اقامه نماز باید آماده استقبال از مسافران باشند.

وی به سامانه جانا اشاره و عنوان کرد: خدمات ارائه شده باید به صورت دقیق و با در نظر گرفتن زمان در این سامانه ثبت شوند تا محور تصمیم گیری‌ها باشد.

استاندار گفت: در خصوص تأمین، توزیع و ذخیره سازی کالا‌های اساسی همانند گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم مرغ هیچ مشکلی در استان نداریم و بازدید‌ها انجام شده و حتی مازاد هم داریم.

قناعت با بیان اینکه در خصوص تأمین میوه شب عید، سیب، پرتغال و خرما هم مشکلی نداریم، تصریح کرد: برای سهمیه اختصاصی آرد نیز ۲۴۰ تن آرد برای مدیریت عرضه نان در ماه مبارک رمضان و عید نوروز به شهرستان‌ها اختصاص یافته و ۳۰ تن آرد نیز برای سیاه چادر‌ها تأمین شده است.

وی با اشاره به تدابیر انجام شده و تخصیص اعتبار در خصوص کاهش قیمت میوه شب عید عنوان کرد: این امر موجب شده قیمت میوه در خراسان جنوبی از سایر استان‌ها پایین‌تر باشد و با کیفیت مطلوب به مردم عرضه می‌شود.

استاندار ادامه داد: با تزریق ۱۰ میلیارد ریال، تخفیف ۳۰ درصدی برای میوه شب عید اعمال و باعث شده که سیب درختی با قیمت ۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

قناعت متذکر شد: قیمت سیب درختی ۵۰ درصد پایین‌تر از دیگر نقاط کشور در ۳۰ نقطه استان در حال توزیع است.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار