مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در دهه مبارک فجر دو جشنواره ملی فرهنگی و هنری در استان برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 03 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه " تجسم هنر بوشهر" با اشاره به جایگاه و نگاه ویژه به حوزه هنر و هنرمند به مسئله انقلاب، اظهار داشت: سالانه شاهد اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های متعدد با محوریت فجر و با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری در استان هستیم.

وی افزود: امروز همزمان با سومین روز از چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی نمایشگاه " تجسم هنر بوشهر" در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر گشایش یافت.

افروغ بیان کرد: ۴۰ اثر فاخر و ماندگار از ۹ هنرمند برجسته استان به مدت پنج روز در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در دهه مبارک فجر و تا پایان این ایام فرخنده دو جشنواره ملی فرهنگی و هنری دیگر در استان برگزار خواهیم کرد.

افروغ گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری فجر در دور افتاده‌ترین نقطه کشور اتفاق مهمی است که به برکت انقلاب اسلامی در حال اجرا است که نشاط و امیدآفرینی را در جامعه ترویج داده است.

وی عنوان کرد: هنر بهترین ابزار و وسیله برای ارائه موضوعات پیرامونی است که می‌تواند زمینه ارتباط تمام حوزه‌ها با همدیگر را فراهم کند.

افروغ، انتقال مفاهیم انقلاب را با محوریت فرهنگ و هنر در جامعه ضروری دانست و اظهار داشت: دهه فجر به‌عنوان نگینی درخشان در تاریخ ایران‌زمین است که باید در قالب هنر به آیندگان معرفی شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان با نقش‌آفرینی پررنگ خود می‌توانند موضوعات مختلف را در قالب هنر به زیبایی هر چه بیشتر و بهترین شکل ممکن به اقشار مختلف جامعه معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن تقدیر از هنرمندان حوزه‌های مختلف جامعه در تولید آثار فاخر و زیبا، اظهار امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره‌ها هنرمندان را عرصه ملی و بین‌المللی معرفی شوند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار