معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی از مکتب حاج قاسم به عنوان سدی نفوذ ناپذیر در برابر تهدیدهای دشمن یاد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱ 28 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید جبهه مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: حاج قاسم دارای شخصیتی کم نظیر در جهان اسلام بود و مقام معظم رهبری از اولین روز‌های شهادت این شهید بزرگوار بر راه اندازی مکتب حاج قاسم در جهان اسلام تأکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم، سدی نفوذ ناپذیر در برابر تهدید‌های دشمن است، گفت: دشمن از مکتب حاج قاسم بیشتر از خود سردار سلیمانی می‌ترسد و دشمن نمی‌دانست که با شهادت حاج قاسم در جهان اسلام چه اتفاقی خواهد افتاد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن بعد از شهادت سردار سلیمانی، از این کار خود پشیمان شد افزود: سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب عاشورا بود و مکتب حاج قاسم با صیانت از شعائر اسلامی و انقلابی، تهدیدی برای دشمن است.

به گفته طالبی علاوه بر اینکه مکتب حاج قاسم را باید به درستی بشناسیم، بایستی آن را به جوانان و نوجوانان هم به خوبی بشناسانیم.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با اذن مقام معظم رهبری برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه حضور پیدا کرد و هیچ کس باور نمی‌کرد که با ورود حاج قاسم به سوریه، او بتواند جهان اسلام را از لوث داعش و انحرافات این گروه نجات دهد و این کار با پیروزی نهایی همراه شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: حداقل کاری که می‌توانیم در سالگرد شهادت سردار سلیمانی انجام دهیم، این است که برنامه‌های منسجم و کیفی را با محتوای قوی در این خصوص برگزار کنیم.

قناعت گفت: فرمانداران و بخشداران باید جلسه‌ای برای ایجاد هماهنگی برنامه‌ها در این زمینه برگزار نمایند و دستگاه‌های اجرایی هم برنامه‌های خود را در این خصوص به شهرستان‌ها اعلام کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های محوری توسط سپاه، ارتش، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: برگزاری برنامه محوری توسط بنیاد شهید در گلزار شهدای بیرجند، تجلیل از رزمندگان مدافع حرم، انتشار پیام‌ها و بیانات رهبری درباره شهید سلیمانی و مکتب حاج قاسم در رسانه‌ها و فضای مجازی و اجرای زنگ مقاومت در مدارس از جمله برنامه‌های مورد نظر در این خصوص است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تبلیغات محیطی توسط همه دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در معابر شهری، ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها به این مناسبت انجام می‌شود.

طالبی از تخفیف موزه ها، برپایی نمایشگاه صنایع دستی «شهید القدس» در نگارخانه سرو بیرجند، برگزاری برنامه‌های تبیینی ورزش و جوانان، ویژه برنامه‌های صدا و سیما و .. را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام یاد کرد.

به گفته وی دستگاه‌های اجرایی باید عملکرد خود را در این زمینه به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال کنند تا در جلسه‌ای چگونگی اجرای این برنامه‌ها بررسی شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار