مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست سال جاری میزان صادرات صنایع دستی استان بوشهر ١.۵میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 24 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه صادرات صنایع دستی در استان در ۶ ماهه نخست سال جاری ١.۵میلیون دلار بوده است، اظهار داشت: خرید پتروشیمی‌ها و شرکت‌های نفت و گاز از صنعتگران استان در سال گذشته قریب به ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: امسال طبق تفاهم‌نامه‌های جدید ۱۰ میلیارد تومان خرید تضمینی در نمایشگاه و بیش از ۱۵ میلیارد تومان تفاهم‌نامه‌هایی است که شرکت‌ها با صنعتگران به جهت تولید منعقد می‌کنند.

سجادی منش از برنامه ویژه‌ای در شهرستان دیلم خبر داد و گفت: به یک هزار و ٢٠٠ صنعتگر در این برنامه آموزش و مجوز تولید داده می‌شود و در دهه فجر کارت صنعتگری و گواهی آموزش به آن‌ها اهدا خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد طرح «فجر تا فطر» عنوان کرد: از دهه فجر تا عید فطر نمایشگاه‌های مختلفی در سطح استان تا پایان فروردین ماه برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود دو هزار و ۴۰۰ نفر در این نمایشگاه‌ها مشغول به کار یا تولیداتشان به فروش برسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در خصوص ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی اظهار کرد: برای ایجاد بازارچه اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی در سفر دوم ریاست جمهوری گرفته شده و منتظر تخصیص اعتبار تا قبل از پایان سال هستیم تا با تفاهماتی که با بسیج سازندگی و کمیته امداد صورت می‌گیرد این کارگاه‌ها در روستا‌های دارای ظرفیت ایجاد شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار