استاندار بوشهر گفت: دولت سیزدهم در اقدامی ویژه به منظور تامین آب مورد نیاز نخلستان‌های این استان، سه سد در دشتستان و تنگستان را در حال اجرا دارد که در سال آینده آبگیری سد دالکی در دشتستان و ۲ سد باهوش و خاییز در تنگستان محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 16 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در همایش بین‌المللی تخصصی خرما و صنایع وابسته اظهار کرد: همچنین با تکمیل طرح لایروبی اکنون جریان آب در رودخانه «حله» برقرار و یکی از مطالبات مردم و کشاورزان در این منطقه محقق شده است.

وی بیان کرد: میزان سطح زیرکشت و تولید خرما در بوشهر نسبت به قبل از انقلاب افزایش چشمگیری داشته به نحوی که شمار نخل‌های استان از ۱.۷ میلیون به ۶ میلیون اصله و سطح زیر کشت با افزایش حدود سه برابری به ۳۴ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: میزان تولید خرمای استان بوشهر نیز از ۴۸ هزار تن پیش از انقلاب اکنون به بیش از ۱۷۰ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر با توجه به اهمیت موضوع همه بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی برای بهبود وضعیت کشاورزان و بویژه نخل‌داران در حال تلاش هستند.

محمدی‌زاده افزود: در این بین طرح‌های حوزه خرما در استان بوشهر شتاب ویژه پیدا کرده که برگزاری پنجمین نمایشگاه خرمای استان و افزایش محصولات ارائه شده نشان از بهبود تولید و فرآوری خرما در استان است.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: سند ملی زنجیره ارزش خرما با مدیریت استان بوشهر و مشارکت دیگر استان‌های خرما خیز در حال تدوین است.

وی گفت: سند ملی زنجیره ارزش در سال آینده رونمایی می‌شود که این سند می‌تواند چراغ راهی برای تولید، فرآوری و صادرات محصول خرما باشد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: برای حل مشکلات صادرکنندگان خرما، تشکیل کنسرسیوم خرما با مشارکت استان‌های خرماخیز می‌تواند مشکلات و موانع فراروی حوزه خرما برطرف کند.

محمدی زاده افزود: در سال آینده و ششمین نمایشگاه خرما در استان بوشهر استفاده از تجارب کشور‌های موفق در عرصه صادرات، فرآوری و بسته‌بندی خرما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار