استاندار بوشهر در نشست با سفیر بنگلادش گفت: ۱۴ بندر بزرگ و کوچک در استان بوشهر وجود دارد که قابلیت تردد شناورها از 500 تن تا 20 هزار تن را دارند.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 16 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر عصر امروز در نشست با سفیر بنگلادش در ایران با بیان اینکه بوشهر با پنج کشور حوزه جنوبی خلیج‌فارس همسایه است اظهار داشت: این استان در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت بالایی برخوردار است و از میدان گازی مشترک ایران و قطر روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در فصل سرما استخراج و ۷۴ درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ پالایشگاه بزرگ گاز در استان بوشهر افزود: ۲۹ مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر مستقر است و سالانه ۶۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید و بخش زیادی از آن صادر می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مواد اولیه تولیدی از صنایع پتروشیمی به محصولات دیگر تبدیل می‌شود ادامه داد: بخشی از محصولات پتروشیمی در تولید پارچه نقش دارد که با توجه به وجود نساجی‌های بزرگ در بنگلادش محصولات پتروشیمی استان بوشهر می‌تواند نیاز این نساجی‌ها را برآورده کند.

محمدی‌زاده صادرات ۹۳ درصد نفت خام کشور از خارگ را از دیگر ویژگی‌های استان بوشهر دانست و اعلام کرد: تجارت و بازرگانی دریایی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر و اکنون ۲ هزار شناور تجاری لنج در این استان فعال است.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری لنج‌های استان بوشهر از دیرباز با کشور‌های مختلف از جمله بنگلادش برقرار بوده است گفت: ۱۴ بندر بزرگ و کوچک در استان بوشهر وجود دارد که قابلیت تردد شناور‌ها از ۵۰۰ تن تا ۲۰ هزار تن را دارند.

استاندار بوشهر تولید محصولات کشاورزی از جمله خرما را از دیگر قابلیت‌های این استان برشمرد و اضافه کرد: ۱۵ درصد خرمای کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و هر ساله نمایشگاه تخصصی خرما در این استان برای معرفی توانمندی‌ها تشکیل می‌شود.

محمدی‌زاده از تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: سیمان، آهک، کلینکر از دیگر ظرفیت‌های تولیدی استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر می‌تواند مواد خام صنایع نساجی بنگلادش از مجتمع‌های پتروشیمی در استان را تامین کند اضافه کرد: خرما از محصولات مهم استان بوشهر ظرفیت خوبی برای صادرات به بنگلادش است.

استاندار بوشهر صنعت سیمان، کلینکر و آهک را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برای صادرات به بنگلادش دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر همکاری دو جانبه بنگلادش با بوشهر پیگیری می‌شود.

محمدی‌زاده با تشریح ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی خواستار تعامل و همکاری تجار و بازرگانان استان بوشهر با بنگلادشی شد.

وی بازدید تجار استان بوشهر از ظرفیت‌های بنگلادش و بالعکس بازرگانی بنگلادشی از توانمندی تجاری و اقتصادی استان بوشهر را یک ضرورت دانست.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار