معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به توسعه همکاری اقتصادی و تجاری با روسیه گفت: ۴۶.۴ میلیون دلار محصولات مختلف استان بوشهر به روسیه صادر شد که ۹۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ 23 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی باستین صبح امروز در حاشیه نشست هیئت تجاری اتاق بازرگانی بوشهر با سفیر ایران در روسیه با اشاره به اینکه استان بوشهر در عرصه تجارت و مبادلات تجاری و اقتصادی با کشور‌های مختلف از ظرفیت‌های بسیار مهمی برخوردار است اظهار داشت: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از جمله راهبرد‌های مهم استان بوشهر است که در این راستا اقدامات مهمی در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی به توسعه تجاری و اقتصادی با کشور روسیه خبر داد و بیان کرد: بسیاری از محصولات تولیدی استان بوشهر بازار مناسب و قابل توجهی در روسیه دارد که در این راستا صادرات محصولات استان به این کشور در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی از طریق استان بوشهر با استان‌های کشور روسیه از گذشته وجود داشته است افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر این مراودات از نظر تنوع کالا و حجم محصولات صادراتی توسعه یافته است.

باستین اضافه کرد: در این راستا علاوه صادرات محصولات پتروشیمیایی، در حال حاضر خرما، صیفی‌جات، محصولات جالیز و میگو پرورشی اصلی‌ترین کالا‌های صادراتی استان به کشور روسیه است.

وی با اشاره به افزایش صادرات در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۲.۵ هزار تن به ارزش ۴۶.۴ میلیون دلار از استان بوشهر به روسیه صادر شده که نسبت به سال ما قبل آن از لحاظ وزنی ۲۶ درصد و ارزشی ۹۶ درصد افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر کیفیت تولیدات کالا‌های صادراتی استان بوشهر به روسیه را مورد پسند بازار این کشور دانست و بیان کرد: با تسهیل شرایط، امکان توسعه بازار و افزایش حجم صادرات این محصولات برای فعالان اقتصادی و تجاری استان فراهم است.

باستین با بیان اینکه سال گذشته ۸.۷ هزار تن میگو پرورشی استان بوشهر به روسیه صادر شده است تصریح کرد: ارزش این محموله صادراتی ۳۴.۷ میلیون دلار است و در این راستا سال قبل ۶.۷ هزار تن گوجه فرنگی به ارزش ۴.۷ میلیون دلار از استان بوشهر به روسیه صادر شده است.

وی از صادرات ۵.۲ هزار تن محصولات صیفی‌جات استان بوشهر به روسیه خبر داد و ارزش این محموله را ۳.۳ میلیون دلار اعلام و بیان کرد: در این راستا ۲ هزار تن خرما استان بوشهر به ارزش ۳.۷ میلیون دلار به روسیه صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: با توجه به مرکزیت و اهمیت روسیه در منطقه اوراسیا و با توجه به استقبال بازار‌های کشور‌های منطقه آسیای میانه از تولیدات کشاورزی استان بوشهر انتظار می‌رود بازار‌های روسیه علاوه بر تأمین نیاز‌های خود، بستر و سکویی برای ارسال محصولات یاد شده به سایر کشور‌های منطقه نیز باشد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار