امام جمعه موقت بوشهر، استحاله فرهنگی، سیاسی و دینی جوامع اسلامی از اهداف جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمن دانست.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 11 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه استکبار جهانی با مدیریت صهیونیست بین‌الملل ترویج فرهنگ بی‌بندوباری و بی‌عفتی ترویج می‌دهند اظهار داشت: آنان سردمداران ترویج شهوت‌رانی، هرزگی، بی‌بندوباری، بی‌حجابی و بی‌حیایی هستند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه در غرب اساس و پایه‌های خانواده تخریب شده و از هم پاشیده است گفت: سردمداران شهوت سالاری دنبال تزریق و ترویج هوا و هوس، برهنگی در جامعه بشری با استفاده از ابزار‌های رسانه‌ای، ساخت فیلم، بازی‌های رایانه‌ای هستند.

وی تهی کردن جامعه از سلامت نفسانی، نجابت و عفاف را از اهداف جنگ نرم دشمن دانست و خاطرنشان کرد: باید از آموزه‌ها و تاریخ گذشتگان از جمله شکست مسلمین و تمدن بزرگ اسلامی در اندلس عبرت برده شود چراکه شهوت‌سالاران دنبال تهی کردن جامعه از نجابت و عفاف هستند.

امام جمعه موقت بوشهر، استحاله فرهنگی، سیاسی و دینی جوامع اسلامی از اهداف جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمن دانست و بیان کرد: فاصله انداختن مردم با دین، ارزش‌های دینی و مذهبی، برهنه کردن زنان و چشم‌چرانی مردان اهداف استکبار جهانی در تهاجم فرهنگی و ترکیبی است.

هاشمی با بیان اینکه حضرت زینب (س) و امام سجاد علیه‌السلام به‌عنوان پیام‌رسان نهضت کربلا جامعه را از اهداف دشمنان آگاه کردند گفت: اگر انتقال پیام کربلا و نهضت عاشورا محقق نمی‌شد بدون شک امروز آثاری از قیام عاشورا نبود و کربلا در کربلا می‌ماند اگر پیام آن منتقل نمی‌شد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با قدردانی از آحاد مردم در برگزاری مراسم باشکوه دهه نخست ماه محرم خاطرنشان کرد: دهه نخست ماه محرم با شکوه و بر خلاف اهداف دشمنان برگزار شد چراکه دشمنان برای بی‌رونقی این ایام برنامه‌ریزی کرده بودند، ولی اهداف آن‌ها ناکام شد.

وی به دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: معظم‌له در این دیدار کار بسیار مهم و اساسی ناوگروه ۸۶ را ستودند و از مجموعه عوامل نقش آفرین در این عملیات بزرگ قدردانی کردند.

امام جمعه موقت بوشهر بیش از ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی این ناوگروه در ۸ ماه را افتخار تاریخ دریانوردی ایران دانست و خاطرنشان کرد: مأموریت موفقیت‌آمیز و افتخارآفرین این ناوگروه پیرامون کره زمین حاصل همت بلند، اراده راسخ، اعتماد به نفس، قدرت طراحی عملیات، دانش پیشرفت نظامی، مدیریت کارآمد، شجاعت و استقامت در برابر سختی‌ها است.

هاشمی با بیان اینکه همکاری خانواده، همسران و اولیا کارکنان ناوگروه ۸۶ ارتش، مأموریت آنان را آسان کرد افزود: مأموریت این ناوگروه مصداق دستور صریح قرآن کریم که تا می‌توانید بر استعداد و قدرت برای مقابله با دشمنان افزون کنید و این کار بزرگ ناوگروه ارتش عمل به فرمان قرآن است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، درس‌های این دریانوردی در اقیانوس اطلس و آرام با موج‌های خروشان را آموزه خداشناسی دانست و تأکید کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که دریا و دریانوردی را از تعطیلی و فراموشی خارج کرد و حضور ناوگروه ۸۶ در مناطق دور دست و اقیانوس‌های بزرگ جهان، امنیت‌بخش برای ایران اسلامی است.

وی مانع‌تراشی آمریکایی‌ها در حمل و نقل‌های دریایی را از دیگر محور‌های بیانات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: اینکه می‌گویند ما اجازه نمی‌دهیم فلان کشتی از فلان نقاط عبور کند این کار عظیم ناوگروه ۸۶ نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه موقت بوشهر، با گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی خاطرنشان کرد: آزادگان دفاع مقدس با تاسی از اسرای نهضت عاشورا و کربلا تهدید اسارت را به فرصت آزادگی تبدیل کردند.

هاشمی با بیان اینکه که حضرت زینب (س) آزادگی را به مردم آموخت گفت: حضرت زینب (س) در برابر یزید فریاد زد من تو را خوار می‌شمارم و کوچک حساب می‌کنم و هر چه تلاش کنید نمی‌توانید یاد و نام امام حسین علیه‌السلام از دل‌ها دور کنید.

خطیب نماز جمعه بوشهر اضافه کرد: آزادگان سرافراز ایران اسلامی در عراق و زیر چنگال ددمنشانه رژیم بعثی، تهدید اسارت را به عزت و آبرو برای ایران اسلامی تبدیل کردند.

وی آزادگان را گوهر بازیافته از ذخیره ایمان در جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: آزادگان الماس‌های درخشان جمهوری اسلامی هستند و در دوران اسارت ۴۰ هزار آزاد رنج‌دیده و تربیت شده در دوران سختی را به الماس‌های درخشانی برای جمهوری اسلامی تبدیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار