مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر از تولید ۶۰ میلیون مگاوات ساعت برق هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: با تولید این میزان برق ضمن صرفه‌جویی ۹۰ میلیون بشکه نفت مانع از انتشار ۵۰ میلیون تن گاز آلاینده شده است.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 01 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از تسنیم،رضا بنازاده در گفتگویی در بوشهر ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر را یک‌هزار مگاوات دانست و اظهار داشت: این نیروگاه نخستین واحد تولید برق یک‌هزار مگاواتی هسته‌ای کشور، آسیا و منطقه است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۵۴ عملیات ساخت نیروگاه اتمی بوشهر مطرح شد گفت: پس از پیروزی انقلاب فعالیت ساخت طرف قرارداد در ساخت نیروگاه اتمی متوقف و پس از آن با شرکت روسی برای احداث نیروگاه اتمی بوشهر قرارداد منعقد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۰ نخستین واحد نیروگاه اتمی وارد مدار بهره‌برداری و تولید برق آن آغاز شد گفت: در سال ۱۳۹۱ تولید برق این نیروگاه به ۱۰۰ درصد ظرفیت خود رسید و سال ۱۳۹۲ تحویل کارفرما و برق آن به شبکه سراسری متصل شد.

بنازاده با اشاره به قرار گرفتن ۱۶۳ مجتمع سوخت در داخل قلب رآکتور هسته‌ای افزود: تولید برق همراه با رعایت ایمنی و امور اقتصادی مورد توجه ویژه قرار دارد و تاکنون ۶۰ میلیون مگاوات ساعت برق هسته‌ای تاکنون در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی اضافه کرد:در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار و ۹۰۶ میلیون کیلووات ساعت برق هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه منبع سوخت فسیلی محدود و در حال اتمام شده است افزود: هر چند سوخت‌های فسیلی نقش مهمی در تامین و تولید انرژی دارد و سطح مخازن چاه‌های نفت و گاز رو به کاهش است و گاز‌های آلاینده تولید می‌کند.

وی نقش تولید برق از طریق نیروگاه هسته‌ای در جلوگیری از گاز‌های آلاینده تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر ضمن اینکه گاز آلاینده تولید نمی‌کند یکی از راهکار‌های مهم در جلوگیری از گرمایش زمین محسوب می‌شود.

بنازاده از ۲ برابر شدن سهم جهان از انرژی هسته‌ای خبر داد و اضافه کرد: تا سال ۲۰۵۰ سهم انرژی هسته‌ای به بیش از ۲۰ درصد سبد انرژی جهان می‌رسد و اکنون ۱۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه از مجموع تولیدات انرژی هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۹۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شده است اضافه کرد: در این راستا با تولید برق هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر سالانه ۷ میلیون تن و تاکنون در مجموع از انتشار ۵۰ میلیون تن گاز آلاینده و ورود آن به اتمسفر جلوگیری شده است.

وی از ساخت ۲ واحد دیگر نیروگاه اتمی دیگر در کنار واحد نخست نیروگاه هسته‌ای بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت این ۲ واحد هر کدام ۱۰۵۷ مگاوات برق هسته‌ای است و امید می‌رود با راه‌اندازی این ۲ واحد به‌عنوان منبع تامین انرژی مطمئن در کشور تولید برق هسته‌ای از یک‌هزار به ۳۱۰۰ مگاوات در نیروگاه اتمی بوشهر افزایش یابد.

برچسب ها: سمنان ، برق ، نیروگاه اتمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار