استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی گفت: می‌توان سهم صادراتی برای جامعه عشایر در نظر گرفت تا با صدور دام، شاهد تحول ارزآوری و رونق اقتصادی باشیم.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 26 April 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد پیش از ظهر سه شنبه در شورای عشایری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تصمیمات شورای عشایر استان می‌تواند منشأ تصمیمات مهم برای کشور باشد.

 

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: توجه متوازن به حوزه‌های مختلف جامعه عشایر اعم از حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و وظایف دستگاه‌های متولی موجب حل مشکلات این قشر خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید طرحی در خصوص وضعیت اسکان عشایر باید تعریف شود، افزود: با اجرای طرحی اصولی و قانونمند با پیش بینی نیازهای اولیه و جلوگیری از پراکنده سازی می‌توان وضعیت سکونتگاه‌های عشایر را ساماندهی کرد.

 

حسین نژاد تصریح کرد: برای حل مشکلات جامعه مظلوم و مولد عشایر، اجرای آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های هیأت وزیران الزامی است.

 

حسین نژاد در خصوص خرید تضمینی دام نیز گفت: در دنیای رقابت‌ها، می‌توان سهم صادراتی هم برای جامعه عشایر در نظر گرفت تا شاهد تحول ارزآوری و رونق اقتصادی باشیم.

 

وی تصریح کرد: با تدوین نظام نامه‌ای واحد بین استان‌های دارای جامعه عشایر می‌توان از بروز ناهماهنگی‌های موجود جلوگیری کرد.

 

حسین نژاد خاطر نشان کرد: مشکلات قشر عشایر با تغییر نگرش‌ها، نوع مدیریت‌ها، داشتن دیدگاه متفاوت به صورت عملیاتی و مطالعه شده و مدون حل می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار