معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته تسهیلات بانکی به میزان ۱۷۰۰ همت به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳ 07 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مجید فولادگر در دیدار با استاندار خراسان شمالی، بیان کرد: تسهیلات به‌صورت هدفمند باید هدایت شود تا شرکت یا واحد صنعتی برای خریداری و تأمین ماشین‌آلات خود اقدام کند و در نهایت به تولید برسد.

وی تقویت بازارهای خارجی و افزایش مراودات بین‌المللی با هدف افزایش صادرات را مهم دانست و گفت: این وزارتخانه تلاش دارد میزان تولیدات را به برکت شعار سال، با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری‌های بین بخشی افزایش دهد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، ناترازی منابع و مصارف بانک‌های استان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برای حرکت قوی و تحقق جهش تولید در استان نیاز است خط اعتباری ویژه‌ای در نظر گرفته شود. در جلسه هیأت دولت نیز این امر برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان مطرح شد.

محمدرضا حسین‌نژاد ادامه داد: با وجود محدودیت برخی منابع، خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر کشور را دارد.

وی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان، بیان کرد: تکمیل این زنجیره‌های ارزش در استان، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند تا در ابعاد مختلف توسعه رخ دهد.

او با اشاره به فرصت‌ها و پتانسیل‌های استان و فراهم شدن زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری، گفت: حذف تعهد ارزی برای صادرکنندگان استان در جلسه هیأت دولت درخواست شد تا زمینه و رغبت برای ورود بیشتر سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

وی به مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان اشاره و تخصیص آن را در پیشبرد اهداف توسعه ای استان مهم ارزیابی کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: محدودیت انرژی سبب ضربه به تولید و تولیدکنندگان، کاهش ارزآوری و ... می‌شود که پیشنهادهایی توسط استانداران در این‌باره در جلسه هیأت دولت به رئیس جمهوری ارائه شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار